Show simple item record

dc.contributor.authorVramo, Lill Margrethe
dc.contributor.authorJervell, Anne Moxnes
dc.date.accessioned2020-06-09T15:21:21Z
dc.date.accessioned2021-04-29T14:11:03Z
dc.date.available2020-06-09T15:21:21Z
dc.date.available2021-04-29T14:11:03Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3604
dc.description.abstractBondens marked i Norge blir i denne rapporten evaluert etter fire år som en ny og alternativ markedskanal. Bondens marked i Norge blir i denne rapporten evaluert etter fire år som en ny og alternativ markedskanal. Som konsept skaper ’farmers’ markets’ (FM) en ny arena for direktesalg og kommunikasjon mellom forbrukere og produsenter. Forbrukernes holdninger og opplevelse analyseres basert på intervjuer med kunder (N=539) i fem utvalgte markeder. Utvalgte spørsmål sammenlignes med resultater fra tilsvarende undersøkelse i 2003. To fokusgrupper rekruttert i Oslo utdyper kundenes motivasjon, opplevelse og hvordan BM påvirker holdninger og handleatferd. Vi har også intervjuet 13 markedsledere om deres rolle som tilretteleggere av markedene både for kunder og produsenter. Intervjuer med fem aktører som representerer både store dagligvarekjeder og mindre nisjebutikker, gir et bilde av hvordan BM oppleves av og står i forhold til andre aktører i matmarkedet. Tilknyttede prosjekter Evaluering av Bondens marked 2006 Bondens marked: ringvirkninger og innovasjonspotensialeno_NB
dc.publisherOslo, SIFO
dc.relation.ispartofseriesOppdragsrapport 10-2007
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleBondens marked etter fire år i norgeno_NB
dc.typeReport


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record