Show simple item record

dc.contributor.authorTerragni, Laura
dc.contributor.authorBerg, Lisbet
dc.date.accessioned2020-06-09T15:21:16Z
dc.date.accessioned2021-04-29T14:10:00Z
dc.date.available2020-06-09T15:21:16Z
dc.date.available2021-04-29T14:10:00Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3585
dc.description.abstractDette notatet er basert på SIFO-surveyen 2006, der en del av spørsmålene skal gjentas over tid. Målsetningen med SIFOsurveyen r å få økt innsikt i forbrukernes situasjon, med vekt på hvordan forbrukerne orienterer seg og gjør sine valg i markedene. Respondentene har i år besvart spørsmål knyttet til; forbrukerkompetanse, forbrukerøkonomi, betalingsproblemer, politisk forbruk, grensehandel, boligalarmer, reklame, digital mestring og kroppsrelatert for-bruk. Denne rapporten omhandler politisk forbruk. Relativt mange - én av tre - har boikottet (22%) og/eller ’buycottet’ (21%) varer for å uttrykke politiske eller etiske verdistandpunkt. Det er særlig de med høyere utdanning og de som bor i Oslo som hever sin forbrukerstemme gjennom boikott og/eller ’buycott’. Tilknyttede prosjekter SIFO-surveyno_NB
dc.relation.ispartofseriesProsjektnotat 3-2006
dc.subjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO
dc.titleHandlekurven som politisk arena?no_NB
dc.typeNotat
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/liberg/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record