dc.contributor.author | Nordahl, Thomas | |
dc.date.accessioned | 2020-06-07T21:07:03Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T14:03:46Z | |
dc.date.available | 2020-06-07T21:07:03Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T14:03:46Z | |
dc.date.issued | 2000 | |
dc.identifier.isbn | 82-7894-095-9 | |
dc.identifier.issn | 0808-5013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/3516 | |
dc.description.abstract | Undersøkelsen er gjennomført i åtte kommuner i fylkene Nordland og Oppland, der Nordahl leder et utviklingsprosjekt hvor man i løpet av en treårsperiode skal prøve ut et nytt helhetlig system for informasjonsformidling. Hensikten er å utvikle og styrke samarbeidet mellom skole og hjem. Prosjektet skal evalueres parallelt med gjennomføringen. Resultatene fra den første kartleggingsundersøkelsen viser at foreldrene får mye og i hovedsak relevant informasjon om skolens virksomhet og om barnas sosiale og faglige utvikling. Men skolen er lite i dialog med foreldrene og gir liten eller ingen medbestemmelse. Praksis i skolen kan derfor ikke sies å være i samsvar med de nasjonale mål om at foreldrene skal ha medvirkning i skolen, og at samarbeidet mellom skole og hjem skal baseres på likeverd og gjensidighet. Prosjektet er etablert av Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementet ved Foreldreutvalget for grunnskolen, og drives i samarbeid med Statens utdanningskontor i de nevnte fylker. | no_NB |
dc.publisher | Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA | |
dc.relation.ispartofseries | NOVA Rapport 8/00 | |
dc.subject | NOVA--Skole--Barn og barnevern--Ungdom | |
dc.title | Samarbeid mellom hjem og skole - en kartleggingsundersøkelse | no_NB |
dc.type | Report | |
fagarkivet.source.pagenumber | 101 | |