Show simple item record

dc.contributor.authorNortvedt, Per
dc.contributor.authorKvamme, Eli
dc.contributor.authorTveit, Bodil
dc.date.accessioned2020-05-13T13:14:33Z
dc.date.accessioned2020-08-26T06:04:41Z
dc.date.accessioned2021-04-29T08:58:49Z
dc.date.available2020-05-13T13:14:33Z
dc.date.available2020-08-26T06:04:41Z
dc.date.available2021-04-29T08:58:49Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3099
dc.description.abstractSykepleiere spiller en særdeles viktig rolle i det moderne samfunn, og de stilles daglig overfor krevende og ofte sammensatte oppgaver. Dette stiller store krav til deres kvalifikasjoner og kompetanse. Sykepleierutdanningen er en sentral kvalifiseringsarena. De siste par årene har sykepleierutdanningen blitt utsatt for kritikk fra ulike hold. At det står strid om hvordan utdanningen bør være og hva som bør læres, er helt naturlig. Like naturlig som det står strid om hva som er en god sykepleier. Samtidig er det viktig å klargjøre og drøfte den kritikk utdanningen utsettes for – dette som grunnlag for å lære og å endre.en
dc.language.isonben
dc.publisherHøgskolen i Osloen
dc.relation.ispartofseries;nr. 4
dc.subjectSykepleierutdanningeren
dc.titleSykepleierutdanningen – hvorfor kritiseres den?en
dc.typeWorking paperen
fagarkivet.source.pagenumber33en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record