Show simple item record

dc.contributor.authorSlagstad, Rune
dc.date.accessioned2020-05-12T10:57:21Z
dc.date.accessioned2020-08-26T06:05:53Z
dc.date.accessioned2021-04-29T08:59:05Z
dc.date.available2020-05-12T10:57:21Z
dc.date.available2020-08-26T06:05:53Z
dc.date.available2021-04-29T08:59:05Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3076
dc.description.abstractÅpningsforelesning ved HiOs ”fagdag”, 6.2.2007 Universitetet skal bli stadig mer lik andre utdanningsinstitusjoner, samtidig som det er nettopp ulikheten som gjør det ettertraktet av de forskjellige institusjoner; universitetet har som samfunnsinstitusjon en synkende prestisje som stadig flere institusjoner vil ha en andel i. Hvilken strategi skal Høyskolen i Oslo (HiO) følge i dette landskapet? Mitt innlegg er et bidrag til denne diskusjonen. Jeg vil antyde noen problemstillinger som ikke lar seg løse ved tidens dominerende administrativt-byråkratiske reformlogikk. Heller ikke ved at politikerne i de sentrale utdanningspolitiske spørsmål abdiserer til fordel for koalisjonen av lokale næringsdrivende, ambisiøse rektorer og symbolpopulistiske lokalpolitikere.en
dc.language.isonben
dc.publisherHøgskolen i Osloen
dc.relation.ispartofseriesSPS arbeidsnotat;nr. 1
dc.subjectProfesjonsutdanningen
dc.titleHøyskolen som kunnskapens husen
dc.typeWorking paperen
fagarkivet.source.pagenumber21en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record