dc.contributor.author | Slagstad, Rune | |
dc.date.accessioned | 2020-05-12T10:57:21Z | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T06:05:53Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T08:59:05Z | |
dc.date.available | 2020-05-12T10:57:21Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T06:05:53Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T08:59:05Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/3076 | |
dc.description.abstract | Åpningsforelesning ved HiOs ”fagdag”, 6.2.2007
Universitetet skal bli stadig mer lik andre utdanningsinstitusjoner, samtidig som det er nettopp ulikheten som gjør det ettertraktet av de forskjellige institusjoner; universitetet har som samfunnsinstitusjon en synkende prestisje som stadig flere institusjoner vil ha en andel i.
Hvilken strategi skal Høyskolen i Oslo (HiO) følge i dette landskapet? Mitt innlegg er et bidrag til denne diskusjonen. Jeg vil antyde noen problemstillinger som ikke lar seg løse ved tidens dominerende administrativt-byråkratiske reformlogikk. Heller ikke ved at politikerne i de sentrale utdanningspolitiske spørsmål abdiserer til fordel for koalisjonen av lokale næringsdrivende, ambisiøse rektorer og symbolpopulistiske lokalpolitikere. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo | en |
dc.relation.ispartofseries | SPS arbeidsnotat;nr. 1 | |
dc.subject | Profesjonsutdanning | en |
dc.title | Høyskolen som kunnskapens hus | en |
dc.type | Working paper | en |
fagarkivet.source.pagenumber | 21 | en |