Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorØrmen, Torfinn
dc.contributor.authorHumed, Hayat
dc.date.accessioned2019-08-26T08:29:44Z
dc.date.accessioned2020-08-26T21:24:59Z
dc.date.accessioned2021-04-29T10:03:34Z
dc.date.available2019-08-26T08:29:44Z
dc.date.available2020-08-26T21:24:59Z
dc.date.available2021-04-29T10:03:34Z
dc.date.issued2018-04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/2864
dc.descriptionBachelor i Lærerutdanning for tospråklige lærere
dc.description.abstractTemaet for denne oppgaven er omvendt undervisning. Nå til dags er det flere skoler som er i ferd med å bli fulldigitale skoler. Bruk av digitale verktøy er en av de grunnleggende ferdighetene elever skal kunne, og læreren skal integrere i sitt arbeid (LK06). Derfor har både lærere og elever blitt utfordret til å bruke digitale verktøy i skolehverdagen. Jeg valgte temaet for denne oppgaven på grunnlag av min erfaring som lærerstudent på OsloMet, og teknologiutviklingen i skolen. Min problemstilling er derfor følgende: «Hvordan kan omvendt undervisning brukes for å øke elevenes forståelse i naturfag?» Hovedmateriale for denne oppgaven er samlet gjennom et kvalitativt forskningsintervju. Dessuten har jeg gjennomført en aksjonslæring i praksisperioden hvor jeg brukte omvendt undervisning som undervisningsmetode. I min forskning har jeg gjennomført intervju med to informanter. Informantene er lærere med erfaring på 12 og 32 år. Begge informantene har brukt omvendt undervisning i de fagene de underviser. Funnene i denne oppgaven viser at omvendt undervisning kan brukes som alternativ undervisningsmetode for å tilpasse opplæringen, særlig for minoritetsspråklige elever. Oppgaven indikerer også begrensninger av omvendt undervisning, og diskuterer mulige tiltak for å løse utfordringene.
dc.language.isonben
dc.publisherOsloMet
dc.subjectOmvendt undervisning
dc.subjectNaturfagdidaktikk
dc.subjectTiplasset opplæring
dc.subjectMinoritetsspråklige elever
dc.subjectAksjonslæring
dc.titleHvordan kan omvendt undervisning brukes for å øke elevenes forståelse i naturfag?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel