dc.contributor.advisor | Ørmen, Torfinn | |
dc.contributor.author | Humed, Hayat | |
dc.date.accessioned | 2019-08-26T08:29:44Z | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T21:24:59Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T10:03:34Z | |
dc.date.available | 2019-08-26T08:29:44Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T21:24:59Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T10:03:34Z | |
dc.date.issued | 2018-04 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/2864 | |
dc.description | Bachelor i Lærerutdanning for tospråklige lærere | |
dc.description.abstract | Temaet for denne oppgaven er omvendt undervisning. Nå til dags er det flere skoler som er i
ferd med å bli fulldigitale skoler. Bruk av digitale verktøy er en av de grunnleggende
ferdighetene elever skal kunne, og læreren skal integrere i sitt arbeid (LK06). Derfor har både
lærere og elever blitt utfordret til å bruke digitale verktøy i skolehverdagen. Jeg valgte temaet
for denne oppgaven på grunnlag av min erfaring som lærerstudent på OsloMet, og
teknologiutviklingen i skolen. Min problemstilling er derfor følgende: «Hvordan kan omvendt undervisning brukes for å øke elevenes forståelse i naturfag?» Hovedmateriale for denne oppgaven er samlet gjennom et kvalitativt forskningsintervju.
Dessuten har jeg gjennomført en aksjonslæring i praksisperioden hvor jeg brukte omvendt undervisning som undervisningsmetode. I min forskning har jeg gjennomført intervju med to informanter. Informantene er lærere med erfaring på 12 og 32 år. Begge informantene har brukt omvendt undervisning i de fagene de underviser.
Funnene i denne oppgaven viser at omvendt undervisning kan brukes som alternativ undervisningsmetode for å tilpasse opplæringen, særlig for minoritetsspråklige elever. Oppgaven indikerer også begrensninger av omvendt undervisning, og diskuterer mulige tiltak for å løse utfordringene. | |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | OsloMet | |
dc.subject | Omvendt undervisning | |
dc.subject | Naturfagdidaktikk | |
dc.subject | Tiplasset opplæring | |
dc.subject | Minoritetsspråklige elever | |
dc.subject | Aksjonslæring | |
dc.title | Hvordan kan omvendt undervisning brukes for å øke elevenes forståelse i naturfag? | |
dc.type | Bachelor thesis | |