Show simple item record

dc.contributor.authorInglar, Tronen_US
dc.date.accessioned2010-11-24T15:02:08Zen_US
dc.date.accessioned2011-12-19T10:52:02Z
dc.date.accessioned2020-09-02T08:23:52Z
dc.date.accessioned2021-04-29T10:07:59Z
dc.date.available2010-11-24T15:02:08Zen_US
dc.date.available2011-12-19T10:52:02Z
dc.date.available2020-09-02T08:23:52Z
dc.date.available2021-04-29T10:07:59Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.citationuniskaForUm (2010) nr 3en_US
dc.identifier.urihttp://idtjeneste.nb.no/URN:NBN:no-bibsys_brage_15157en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/171
dc.description.abstractI denne artikkelen vil jeg kort redegjøre for fire ulike veiledningsstrategier1 og gi noen konkrete forslag til hvordan du kan benytte dem i ditt arbeid som studieveileder. Tenk deg at en student kommer til deg og spør: ”Bør jeg ta en mastergrad, eller er det nok med en bachelor?”. Slik jeg ser det, er det ikke et svar som bestandig er det rette, eller det gale. Det er noe som varierer etter forutsetningene hos den du veileder, temaet som tas opp og ikke minst ditt skjønn, din vurdering av situasjonen. Dermed kan jeg ikke gi noe ”fasitsvar” på et slikt spørsmål. Men jeg kan skissere noen ulike strategier i veiledningsarbeid, strategier som leder til ulike konsekvenser for den som veiledes. I tilknytning til denne artikkelen er det produsert videosnutter som du bør se før du leser om de ulike strategiene (se video). Fokuspersonen, den som veiledes, er en elev i videregående skole/gymnasiet. Men strategiene og teknikkene kan brukes i all veiledning. Trykk på lenkene i teksten for å se video-opptakene
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniska-Universiteteten_US
dc.subjectKarriereveiledningen_US
dc.subjectStudenteren_US
dc.subjectCoachingen_US
dc.subjectVeiledningsstrategieren_US
dc.titleStrategier og teknikker i karriereveiledning av studenteren_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record