Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBernard, Ramona
dc.contributor.authorKoot, Elin Michaela
dc.date.accessioned2017-09-05T07:35:02Z
dc.date.accessioned2020-08-25T20:31:38Z
dc.date.accessioned2021-04-29T11:13:42Z
dc.date.available2017-09-05T07:35:02Z
dc.date.available2020-08-25T20:31:38Z
dc.date.available2021-04-29T11:13:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/1105
dc.descriptionBachelor i Barnevern
dc.description.abstractPå alle skoler finner vi barn som er litt ekstra utforfrende, barn som vi er bekymret for og barn vi kanskje ikke helt vet hvordan vi skal hjelpe. Hva vil det si å være et barn med særlige behov eller et barn med atferdsutfordringer? Kommer atferdsutfordringer av iboende egenskaper hos barnet eller kan det forstås i en større sammenheng? Hvordan kan man møte disse barna for at de skal ha en like god skoledag som andre barn? Det finnes trolig ingen nøyaktig oppskrift for hvordan man kan hjelpe barn med atferdsutfordringer, men at behovet er stort for at disse barna trenger voksne, og et system rundt seg som ser deres behov og hjelper dem i riktig retning, vil de fleste være enige om. Denne oppgaven vil ta for seg teorier knyttet opp mot barn med sosiale, emosjonelle og atferdsmessige utfordringer. Momenter som forebygging, og hvordan skolens rammer påvirker barn med utfordringer, vil bli diskutert.
dc.language.isonblanguage
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershus
dc.subjectBarn
dc.subjectSkoler
dc.subjectAtferd
dc.subjectAtferdsutfordringer
dc.subjectAtferdsproblemer
dc.titleÅ møte utfordrende barn i skolen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel