Show simple item record

dc.contributor.advisorKalsnes, Bente
dc.contributor.authorAndersen, Kristian Müller
dc.date.accessioned2017-07-12T12:36:23Z
dc.date.accessioned2020-08-25T20:22:37Z
dc.date.accessioned2021-04-29T11:05:56Z
dc.date.available2017-07-12T12:36:23Z
dc.date.available2020-08-25T20:22:37Z
dc.date.available2021-04-29T11:05:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/1060
dc.descriptionBachelor i Journalistikk
dc.description.abstractDenne oppgaven tar for seg VG og TV2s strategier og bruk av pushvarsling. Gjennom intervjuer, presentasjon og analyse forsøker denne studien å avdekke hva planen for bruken av pushvarsling er, og hvordan planen samstemmer med bruken. Mangelen på en definert strategi kan se ut til å være den gjeldende strategi, og med hovedsakelig harde nyheter som oppfyller nyhetskriterier, er pushvarsling en forlengelse av de tradisjonelle medieplattformene. TV2 har i langt større grad enn VG basert seg på clickbait-journalistikk, og søker dermed å generere klikk til nettsiden. Dette henger sammen med deres posisjon i det norske medielandskapet, som er langt svakere enn VGs.
dc.language.isonblanguage
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershus
dc.subjectPushvarsling
dc.subjectVG
dc.subjectTV2
dc.titlePushvarslerne - En casestudie av VG og TV2s bruk av pushvarsling
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record