• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Forbruksforskningsinstituttet (SIFO)
  • SIFO Notat
  • View Item
  •   Home
  • Forbruksforskningsinstituttet (SIFO)
  • SIFO Notat
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kjøttpriser og kjøttreklamers effekt på forbruk

Tangen, Hanna Seglem; Schjøll, Alexander; Sørsdal, Sofie
Report
Thumbnail
View/Open
SIFO-notat 1-2025 -Kjøttpriser og kjøttreklamers effekt på forbruk (1.334Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3201014
Date
2025
Metadata
Show full item record
Collections
  • SIFO Notat [178]
Abstract
Notatet ser på virkemidler for å redusere kjøttforbruket. Vi konkluderer med: 1) En prisøkning på kjøtt vil antageligvis redusere forbruket, men burde kombineres med en prisreduksjon på frukt og grønt. 2) Det virker hensiktsmessig å øke helseinformasjonen og helsekampanjer om reduksjon av kjøtt. 3) En kombinasjon av virkemidler knyttet til pris og informasjon/reklame ut til å være fornuftig. Da vil man trolig kunne endre forbruket på lang sikt.

Finansiert av Framtiden i våre hender.
Publisher
Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet
Series
SIFO-notat;1-2025

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit