Show simple item record

dc.contributor.authorMestad, Idar
dc.contributor.authorJegstad, Kirsti Marie
dc.contributor.authorHenriksen, Ellen Karoline
dc.date.accessioned2025-02-05T13:28:31Z
dc.date.available2025-02-05T13:28:31Z
dc.date.created2024-11-15T15:14:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.isbn9788215069555
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3176435
dc.description.abstractI dette kapittelet diskuterer vi hvordan naturfaglærerutdanningenkan utvikle lærerstudentenes kompetanse i å praktiskere utforskende arbeidsmå-ter (UA) i sin framtidige yrkespraksis. Med bakgrunn i vår forståelse av UA og avlærerrollen i UA setter vi fram fire designprinsipper om hvordan man kan arbeidemed utforskende arbeidsmåter i lærerutdanningen. Videre synliggjør og diskuterervi hvordan designprinsippene kan brukes til å utforme konkrete undervisnings- oglæringsaktiviteter.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofFra forskningsfronten til klasserommet. Perspektiver på forskningsbasert lærerutdanning i naturfag
dc.relation.urihttps://www.idunn.no/doi/10.18261/9788215069548-24-03
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleUtforskende arbeidsmåter i naturfaglærerutdanningenen_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1
dc.identifier.cristin2321005
dc.source.pagenumber55-73en_US
dc.relation.projectNorges forskningsråd: 300672en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal