dc.contributor.author | Aksland, Charlotte | |
dc.contributor.author | Mestad, Idar | |
dc.contributor.author | Jegstad, Kirsti Marie | |
dc.contributor.author | Eklund, Gunilla Brita Maria | |
dc.date.accessioned | 2025-01-17T07:11:00Z | |
dc.date.available | 2025-01-17T07:11:00Z | |
dc.date.created | 2024-11-08T14:16:08Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.isbn | 9788215069555 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3173052 | |
dc.description.abstract | I denne studien undersøker vi naturfaglærerstudenters og naturfaglærerutdanneres syn på betydningen av masteroppgaven i forskningsbasert grunnskolelærerutdanning. Datamaterialet består av refleksjonsnotater fra studenter og intervjuer med lærerutdannere. Analysen viser at respondentene trekker fram naturfagdidaktisk læring, forskerkompetanse, å utvikle et forskende blikk på profesjonsutøvelsen og personlig utvikling som sentralt for å utvikle studentenes profesjonskompetanse. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.ispartof | Fra forskningsfronten til klasserommet. Perspektiver på forskningsbasert lærerutdanning i naturfag | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Masteroppgaver innen forskningsbasert lærerutdanning i naturfag: Studenters og lærerutdanneres perspektiver | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |
dc.identifier.cristin | 2319072 | |
dc.source.pagenumber | 32-52 | en_US |
dc.relation.project | Norges forskningsråd: 300672 | en_US |