Show simple item record

dc.contributor.authorAksland, Charlotte
dc.contributor.authorMestad, Idar
dc.contributor.authorJegstad, Kirsti Marie
dc.contributor.authorEklund, Gunilla Brita Maria
dc.date.accessioned2025-01-17T07:11:00Z
dc.date.available2025-01-17T07:11:00Z
dc.date.created2024-11-08T14:16:08Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.isbn9788215069555
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3173052
dc.description.abstractI denne studien undersøker vi naturfaglærerstudenters og naturfaglærerutdanneres syn på betydningen av masteroppgaven i forskningsbasert grunnskolelærerutdanning. Datamaterialet består av refleksjonsnotater fra studenter og intervjuer med lærerutdannere. Analysen viser at respondentene trekker fram naturfagdidaktisk læring, forskerkompetanse, å utvikle et forskende blikk på profesjonsutøvelsen og personlig utvikling som sentralt for å utvikle studentenes profesjonskompetanse.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofFra forskningsfronten til klasserommet. Perspektiver på forskningsbasert lærerutdanning i naturfag
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMasteroppgaver innen forskningsbasert lærerutdanning i naturfag: Studenters og lærerutdanneres perspektiveren_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1
dc.identifier.cristin2319072
dc.source.pagenumber32-52en_US
dc.relation.projectNorges forskningsråd: 300672en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal