Sharing interview questions in advance: Methodological considerations in applied linguistics research
Peer reviewed, Journal article
Published version
Date
2024Metadata
Show full item recordCollections
Original version
10.1515/eujal-2023-0045Abstract
Interviews serve as a prominent methodological tool in applied linguistics and beyond, allowing researchers to explore participants’ experiences, ideologies and beliefs. Yet, the extent to which interview questions are shared in advance with participants is often unclear, although this methodological decision can substantially shape responses and subsequent reflections. Some advantages of sharing interview questions in advance include enhanced participant engagement and reflexivity, reduced interview anxiety, and more thoughtful responses. Conversely, the practice may engender risks such as participant bias, and predetermined answers. This reflective piece addresses this underexplored aspect by first discussing methodological considerations of such a practice, including a brief review of existing practices in research on language teacher ideologies and beliefs. Second, it considers ethical dimensions entailed in such a practice. Additionally, this paper explores how six English teachers in Norway experienced having access to all interview questions in advance to prepare for interviews centred around their individual teaching beliefs about multilingualism and multilingual practices. The paper concludes by suggesting that sharing interview questions in advance can benefit both participants and enhance the quality of research. Intervjuet blir hyppig brukt som metodisk verktøy innen anvendt lingvistikk, da det gir forskere gode muligheter til å utforske deltakeres erfaringer, ideologier og forestillinger (beliefs). Imidlertid er det ofte uklart hvorvidt intervjuspørsmålene deles på forhånd, til tross for at denne avgjørelsen kan påvirke deltakernes refleksjoner og svar. Noen fordeler med å dele intervjuspørsmål med deltakerne på forhånd er økt engasjement og refleksivitet, redusert intervjuangst og mer gjennomtenkte svar. På den andre siden kan praksisen medføre risikoer som deltakerbias og forhåndsbestemte svar. Denne korte artikkelen tar for seg denne lite utforskede siden ved intervjustudier gjennom å drøfte rapporterte praksiser innen forskning om læreres språkideologier og forestillinger (beliefs), vurdere fordeler og ulemper med å forhåndsdele intervjuspørsmål og gjennom å utforske de etiske dimensjonene involvert i en slik praksis. I tillegg undersøker forfatterne hvordan seks engelsklærere i Norge opplevde å ha tilgang til alle intervjuspørsmål på forhånd for å forberede seg til intervjuer knyttet til egne forestillinger (beliefs) om flerspråklighet og flerspråklige praksiser. Studien konkluderer med at deling av intervjuspørsmål på forhånd kan være til nytte for deltakerne og forbedre kvaliteten på forskningen.