• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for helsevitenskap (HV)
  • HV - Masteroppgaver
  • HV - Masterstudium i helsevitenskap MAVIT
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for helsevitenskap (HV)
  • HV - Masteroppgaver
  • HV - Masterstudium i helsevitenskap MAVIT
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Innføring av supportgrupper i barneskolen - En kvalitativ studie

Utgård, Linda Langfoss
Master thesis
Thumbnail
View/Open
no.oslomet:inspera:231797692:232322681.pdf (635.1Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3166972
Date
2024
Metadata
Show full item record
Collections
  • HV - Masterstudium i helsevitenskap MAVIT [93]
Abstract
Målet med studien er å utvide forståelsen av gunstige strategier for innføringen av supportgrupper i barneskolen. Supportgrupper er et tiltak som kan brukes for å redusere mobbing hos skolebarn og har en løsningsfokusert tilnærming (LØFT), der medelever frivillig støtter og styrker den utsatte eleven. Ansvaret for det psykososiale miljøet og ledelsen av gruppen ligger hos læreren og/eller helsesykepleieren. Studien benytter en kvalitativ tilnærming og inkluderer fire fokusgruppeintervjuer med helsesykepleiere, lærere og en rektor (N=11) som deltagere. Tre temaer ble identifisert: (i) fra problemfokus til løsningsfokus, (ii) praktisk planlegging og (iii) behovet for tverrfaglighet.
 
 
 
Publisher
Oslo Metropolitan University

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit