Kommunale veiledere for skolefravær som verktøy for læreren i skole-hjem-samarbeid: En tematisk analyse av hvordan kommunale veiledere for skolefravær bidrar til et godt skole-hjem-samarbeid for elever med ufrivillig skolefravær
Description
Full text not available
Abstract
Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan kommunale veiledere for skolefravær kan være en ressurs for læreren i samarbeid mellom skole og hjem i arbeid for elever med ufrivillig skolefravær. Problemstillingen er: Hvordan kan kommunale veiledere for skolefravær brukes som et verktøy for læreren i samarbeid med hjemmet til elever med ufrivillig skolefravær?
For å besvare problemstillingen har jeg utført en tematisk analyse av kommunale veiledere for skolefravær fra fem kommuner eller distrikter i Norge, én fra hver landsdel og variasjon mellom innbyggertall.
Sammenfattende viser mine funn at samarbeid mellom hjem og skole blir vektlagt i alle dokumentene i utvalget, men i noe variert grad.