Show simple item record

dc.contributor.authorAlecu, Andreea Ioana
dc.date.accessioned2021-11-08T14:06:35Z
dc.date.available2021-11-08T14:06:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-82-7063-534-4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2828422
dc.description.abstractSett under ett har norske forbrukere et noe høyere nivå av tillit til markedene sammenlignet med forbrukere i EU27. Andelene av forbrukere i Norge som opplever problemer er - for de fleste markedene – på omtrent samme nivå som i EU27 og i de øvrige nordiske landene. Andelene som synes det er vanskelige å sammenligne varer og tjenester er derimot betydelig høyere i Norge enn i EU27. Halvparten, eller flere, av forbrukerne som har besvart MMS runde 1 eller 2, synes det er vanskelig å sammenligne internettjenester, mobiltelefontjenester, TV-abonnementer, produkter for barn, ulike typer bankkontoer, lån, kredit og kredittkort, forsikringstjenester for hjem og kjøretøy, elektrisitetstjenester, kosmetiske produkter og posttjenester.en_US
dc.description.abstractOn average Norwegian consumers have a higher level of trust in markets compared with EU27 consumers. The shares of consumers who have experienced problems are – for most markets - at about the same level as in the EU27 and in the other Nordic countries. However, compared to EU27 consumers, Norwegian consumers find it more difficult to compare goods and services. Around 50% of the respondents interviewed in MMS wave 1 and wave 2 find it difficult to compare goods and services in the following markets: internet services, mobile phone services, TV subscriptions, products for children, different types of bank accounts, loans, credit and credit cards, home and vehicle insurance services, electricity services, cosmetic products and postal services.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherForbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMeten_US
dc.relation.ispartofseriesRapport;14-2021
dc.subjectmarkets monitoring surveyen_US
dc.subjectforbrukeren_US
dc.subjecttilliten_US
dc.subjectsammenligning av varer og produkteren_US
dc.subjectklageren_US
dc.subjectopplevde problemeren_US
dc.titleHvordan vurderer norske forbrukere utvalgte markeder? Hovedresultater fra Markets Monitoring Survey runde 1 og 2.en_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber39en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record