Show simple item record

dc.contributor.advisorChristensen-Scheel, Boel
dc.contributor.advisorSchrøder, Stefan
dc.contributor.authorHolmefjord, Håvard
dc.date.accessioned2021-06-30T06:59:30Z
dc.date.available2021-06-30T06:59:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2762448
dc.description.abstractDenne oppgaven forsøker, gjennom undersøkelsen av et kunstnerisk utviklingsarbeid, å utforske og tydeliggjøre et praktisk-estetisk felt mellom kunstnerisk og formidlende praksis og teori. Denne tilnærmingen tar utgangspunkt i skillet mellom de de to, basert på forhold til betrakter, meningsdannelse og grunnleggende epistemologier Et slikt mellomliggende felt kan ifølge oppgaven baseres på pedagogikkens behov for logisk erkjennelse, satt opp mot kunstens behov for åpenhet i møte med betrakteren. For å forsterke denne påstanden trekkes det på fenomenologiske erkjennelsesmetoder, bildeteoretisk mulighet for dynamisk meningsdannelse, og visuelle- og auto-etnografiske observasjonsmetoder. Målet i prosjektet er å demonstrere muligheten for at formidleren, gjennom refleksjon og analyse, i formidlingsøyeblikket kan vedgå at hen ikke sitter på en hel sannhet, men bare ett perspektiv på denne – bare ett blikk. Gjennom refleksjon rundt eget blikk kan dermed formidleren imøtekomme kunstverkets foranderlige meningsinnhold.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet - storbyuniversiteteten_US
dc.relation.ispartofseriesMEST;2019
dc.subjectKunsten_US
dc.subjectFormidlingen_US
dc.subjectKunstnerisk utviklingsarbeiden_US
dc.subjectMeningsdannelseen_US
dc.titleBlikkbetraktninger: Mellom kunst og formidling - en medieassistert undersøkelse av eget blikken_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record