Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorReitan, Janne Beate
dc.contributor.advisorJensen, Anne
dc.contributor.authorKeane, Karin Maria
dc.date.accessioned2021-06-01T13:53:18Z
dc.date.available2021-06-01T13:53:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2757258
dc.description.abstractDenne avhandlingen har en didaktisk vinkling på akvarellmaleriet. Undersøkelsen beskriver hvordan to ulike arbeidsformer mellom to par akvarellmalere, som arbeider samtidig med idéutvikling og billedskaping sammen, kan ta form. Det ene paret arbeider i samme rom, i et samarbeid, det andre paret arbeider på samme verk i samhandling. Samarbeidets og samhandlingens faser og læringsprosesser analyseres i lys av Wengers (1998) ‘Læring i praksisfellesskap’ og Frisch’ (2010) ‘Se-tegne-prosesser’ og ‘Løpeild-effekt’. Aspekter som fremmer og motvirker idé-deling og tett samarbeid tas opp. Undersøkelsen viser at parene utvikler sin praksis i praksisfellesskapet. Frisch’ ‘løpeild-effekt’ gjør seg gjeldende både i samarbeidet og i samhandlingen mellom utøverne. Og at Frisch begrep ‘se-tegne-prosesser’ gjør seg gjeldende som ‘se-gjøre-prosesser’, i denne sammenhengen spesifisert som ‘se-male-prosesser’. Avhandlingens undertema er undersøkelsens materialtekniske del, som dreier seg om enkelte aspekter ved redesign og demediering av objekter; Hvordan kan gjenbruk av gamle akvareller brukes til å skape nye kunstuttrykk gjennom redesign av akvarell? Hvordan utvikles et formspråk i samarbeidet mellom to utøvere, i dialog med de samme materialene?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet - storbyuniversiteteten_US
dc.relation.ispartofseriesMEST;2018
dc.subjectAkvarellmalingen_US
dc.subjectKunsten_US
dc.subjectKunstnerfellesskapen_US
dc.subjectRedesignen_US
dc.subjectPraksisfellesskapen_US
dc.titleSamarbeid og samhandling i akvarellen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel