Blar i AFI rapport på tittel
Viser treff 69-88 av 363
-
Evaluering av Forsøket Arbeidsavklaringspenger (AAP) som lønnstilskudd
(AFI FoU-resultat 2015, Research report, 2015)Dette er den andre av tre rapporteringer fra følgeevalueringen av forsøket Arbeidsavklaringspenger (AAP) som lønnstilskudd. Rapporten tar for seg utviklingen av forsøket siden første evalueringsfase, prosessen med å ... -
Evaluering av forsøket Kjerneoppgaver i NAV
(AFI FoU-resultat 2015, Report, 2015)Last ned gratis Forsøket ”Kjerneoppgaver i NAV-kontor, avklaring og oppfølging” er bestilt av Arbeidsdepartementet og er formulert slik: ”Det skal i 2012 iverksettes et forsøk hvor Arbeids- og velferdsetaten i større grad ... -
Evaluering av forsøket Kjerneoppgaver i NAV
(AFI FoU-resultat 2014, Report, 2014)Evalueringsoppdraget er bestilt av Arbeids- og velferdsdirektoratet for å utarbeide bredere og mer systematisk kunnskap om konsekvensene av at NAV selv gjennomfører arbeidsavklaring og følger opp sine brukere. Dette er ... -
Evaluering av forsøket “Arbeidsavklarings- penger (AAP) som lønnstilskudd”
(AFI Rapport 2016:08, Report, 2016)Forsøket «AAP som lønnstilskudd» (2013-2018) er iverksatt i 5 fylker med tre virkemidler; arbeidsavklaringspenger (AAP) som lønnstilskudd, utvidet adgang til midlertidig ansettelse, og utvidet oppfølging fra Nav-veileder ... -
Evaluering av IPS ung
(AFI-rapport;2024:01, Report, 2024-01-16)På oppdrag fra Arbeids- og velferdsdirektoratet (AVDir) har Arbeidsforskningsinstituttet ved OsloMet – storbyuniversitetet gjennomført en evaluering av IPS ung. Evalueringen hadde som hovedmål å undersøke om IPS ung fungerer ... -
Evaluering av Kolslinjen
(AFI FoU-resultat 2007, Report, 2007) -
Evaluering av kompletterende utdanning for ingeniører, lærere og sykepleiere ved OsloMet
(AFI-rapport;2022:12, Report, 2022-12-12)Kompletterende utdanning for flyktninger ble etablert ved OsloMet i 2017. Utdanningene ble tilbudt til ingeniører, sykepleiere og lærere med utdanning fra et land utenfor EU/EØS-området. Utdanningene skal lede fram til ... -
Evaluering av Kvalifiseringsprogrammet - sluttrapport
(AFI Rapport 2011:4, Report, 2011)Kvalifiseringsprogrammet skal bidra til bedre arbeidsmarkedstilknytning og levekår for personer som står langt fra arbeidsmarkedet, har store og sammensatte problemer, vesentlig nedsatt inntektsevne og ingen eller begrensede ... -
Evaluering av Kvalifiseringsprogrammet - underveisrapport
(AFI Notat 2009: 7, Report, 2009)Kvalifiseringsprogrammet (KVP) skal bidra til bedre arbeidsmarkedstilknytning og levekår for personer som står langt fra arbeidsmarkedet og er en del av regjeringens tiltak mot fattigdom. Denne første rapporten fra ... -
Evaluering av likestillings- og diskrimineringsombudet
(AFI Rapport 2009:1, Research report, 2009)Arbeidsforskningsinstituttet har i løpet av 2008 evaluert Likestillings- og diskriminerings-ombudet (LDO) på oppdrag fra Barne- og likestillingsdepartementet. Departementet ønsket en evaluering av LDOs funksjon som ... -
Evaluering av ny kompetansemodell Delrapport 3: Har endringene i oppfølgingsordningen bidratt til å gjøre ordningen mer treffsikker?
(AFI-rapport;2024:04, Report, 2024-02-27)Rapporten er en evaluering av virkningene av oppfølgingsordningen, og betydningen av de siste endringene i ordningen. Gjennom oppfølgingsordningen får kommunene tilbud om støtte og veiledning over en periode på tre år. ... -
Evaluering av ny kompetansemodell Temanotat 2: Desentralisert kompetanseutvikling for yrkesfag - utfordringer og muligheter
(AFI -rapport;2021:08, Report, 2022-01-21)Dette temanotatet handler om trekk ved norsk fag- og yrkesopplæring som både underbygger og skaper utfordringer for desentralisert ordning for kompetanseutvikling innen yrkesfag (dekomp y). Vi undersøker ulike aktørers ... -
Evaluering av ny kompetansemodell Temanotat 2: Desentralisert kompetanseutvikling for yrkesfag - utfordringer og muligheter
(AFI-rapport;2021:08, Report, 2022-01-21) -
Evaluering av ny kompetansemodell – desentraliserte ordninger for skole og yrkesfag samt oppfølgingsordningen Temanotat 1: Programteori, foreløpige funn og videre forskningsspørsmål
(AFI Rapport;2021:02, Research report, 2021-02)I dette temanotatet, som er den første publikasjonen fra evalueringen av ny kompetansemodell, presenterer vi vår forståelse av myndighetenes programteori for de tre ordningene som inngår i evalueringen: de desentraliserte ... -
Evaluering av ny kompetansemodell. Delrapport 2: Tilskuddsordning for lokal kompetanseutvikling i fag- og yrkesopplæringen
(AFI-rapport;2022:06, Report, 2022-09-28)I denne rapporten evaluerer vi tilskuddsordningen for lokal kompetanseutvikling i fag- og yrkesopplæringen. Vi spør hvordan fylkeskommunene har lagt til rette for den lokale gjennomføringen og hvilke målgrupper som har ... -
Evaluering av ny kompetansemodell. Temanotat 3: Forfasen i oppfølgingsordningen for 2020-uttrekket
(Rapport;2021:09, Report, 2021)Oppfølgingsordningen er en statlig ordning for kompensatorisk støtte til skoleeiere som over tid har svake resultater på sentrale mål i opplæringen. Ordningen ble innført i 2017, men ble videreutviklet med vesentlige ... -
Evaluering av prosjektet ”Godt nok norsk”
(AFI Rapport 2013:5, Report, 2013)I mange kommuner har kommunehelsetjenesten i dag problemer med å rekruttere nok helsepersonell, særlig sykepleiere og helsefagarbeidere. Dette var bakgrunnen for at kommunene Oppegård, Ski og Ås deltok i prosjektet ”Godt ... -
Evaluering av prosjektet ”Samordning av tiltak for tilbakeføring - fra fengsel til kvalifiseringsprogram”
(AFI FoU-resultat, Report, 2012) -
Evaluering av prosjektet ”Yrkesmessig rehabilitering av somaliere i khatbruker-miljøer"
(AFI Notat 2010:5, Report, 2010)I 2007 ble det igangsatt et pilot¬prosjekt for yrkesmessig og annen rehabilitering for somaliere som sogner til det khat-belastete miljøet på Grønland i Oslo. Arbeidsforskningsinstituttet (AFI) har på oppdrag av Oslo Kommune ... -
Evaluering av sentralforvaltningens trainee-program for høyt utdannede personer med funksjonsnedsettelse
(AFI Notat 2008:17, Report, 2008)Denne evalueringen har vist at trainee-programmet i sentralforvaltningen har gitt personer med funksjonsnedsettelse og høy utdanning muligheten til å få relevant jobberfaring, og for noen en fast jobb. Samtidig har ...