Browsing SIFO Notat by Author "Amilien, Virginie"
Now showing items 1-6 of 6
-
En fargerik merkedag. Halloween i Norge i det 21. århundret
Amilien, Virginie; Schjøll, Alexander (Working paper, 2019)I korte trekk kan vi oppsummere den norske halloween-feiringen i 2018 med følgende punkter: Ca. 1/3 av befolkningen feiret halloween i 2018, mot under en 1/5 i 2011 og 2012. 69 % av de familier med hjemmeboende barn ... -
FOOD2GATHER: What is migrants’ food all about in Europe? A media discourse analysis through the lens of controversies
Razy, Elodie; Vivier, Melanie; Terragni, Laura; Roos, Gun; Teigen, Helene Fiane; Tolgensbakk, Ida; Seeberg, Marie Louise; Amilien, Virginie; Wie, Erica; O'Mara, Jillian; Starck, Edda; Matta, Raul; Crenn, Chantal; Techoueyres, Isabelle; Marchiset, Sarah; Schmidt, Donatella; Palutan, Giovanna; Guerazzi, Tommaso; Pivato, Caterina Zanatta; Dolphijn, Rick; Polson, Nick (Notat;3-2021, Report, 2021)This report is part of the HERANET funded project FOOD2GATHER. The project aims at understanding the question of integration/exclusion of migrants through foodscapes. An important step in this direction is to analyse the ... -
Halloween på norsk
Ohrvik, Ane; Tangeland, Torvald; Amilien, Virginie (Prosjektnotat 22-2013, Notat, 2013)Nummer: 22-2013 -
Matkulturens plass i norsk reiselivsbransje
Heggem, Reidun; Amilien, Virginie (Arbeidsnotat 18-2000, Notat, 2000)Matkulturens plass i norsk reiselivsbransje. Arbeidsnotat om forskningsmuligheter, -opplevelser, og foreløpige resultater- er en presentasjon av ett av SIFOs prosjekter . Prosjektet startet i januar 1999 og det første året ... -
Om matkultur...
Amilien, Virginie (Arbeidsnotat 19-2000, Notat, 2000)Det har i 1999 foregått et omfattende arbeid i regi av Statens Landbruksbank/SND for å utvikle en handlingsplan for norsk matkultur. Takket være en betydelig kompetanse om matkultur og matvaner, har SIFO fått anledning til ... -
Quality labels lost in everyday food consumption
Haugrønning, Vilde; Amilien, Virginie; Roos, Gun (Prosjektnotat nr. 8-2018, Working paper, 2018)De siste årene har antallet kvalitetsmerker for mat (KFM), som viser til særegne kvaliteter som smak og opprinnelse, økt i norske matbutikker. Disse merkene skal hjelpe forbrukere til å gjøre informerte valg når de handler ...