Blar i Forbruksforskningsinstituttet (SIFO) på emneord "digital markedsføring"
Viser treff 1-2 av 2
-
Barns digitale forbrukervern. En kunnskapsgjennomgang om digital sårbarhet og negative konsekvenser ved kommersiell påvirkning
(SIFO-rapport;10-2023, Report, 2023)Kunnskapsgjennomgangen viser at den kommersielle påvirkningen i barn og unges digitale hverdag er blitt mer personlig, kompleks, skjult og allestedsnærværende, og utfordrer deres digitale forbrukervern på svært mange måter. ... -
Markedsføring og personvern i sosiale medier – en flermetodisk undersøkelse med barn som medforskere
(Oppdragsrapport;13-2018, Research report, 2018)Norske barn har fra ung alder høyt nærvær på og personalisert bruk av internett (fra smarttelefoner) – og ikke minst sosiale medier. Dette stiller svært høye krav til norske barns digitale forbrukerkompetanse; de kan legge ...