Show simple item record

dc.contributor.authorEldevik, Sigmunden_US
dc.contributor.authorLøkke, Jon Arneen_US
dc.contributor.authorHaugland, Siljeen_US
dc.contributor.authorTryggestad, Hegeen_US
dc.contributor.authorValmo, Astrien_US
dc.contributor.authorAarlie, Hegeen_US
dc.date.accessioned2011-07-05T10:48:40Z
dc.date.available2011-07-05T10:48:40Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.citationNorsk tidsskrift for atferdsanalyse, 37(2010)1, 21-33en_US
dc.identifier.issn0809-781xen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/810
dc.description.abstractDet finnes få empiriske studier av om opplæring i samtalepreget veiledning har effekt i form av økte veiledningsferdigheter. På tross av manglende systematisk empiri, er opplæring i veiledning svært utbredt. I vår studie har vi operasjonalisert grunnleggende veiledningsferdigheter og utviklet et måleinstrument2 med totalt 11 variabler. Fem deltakere har gjennomgått et opplæringsprogram basert på basislinjemålinger, og effektene er målt med samme måleinstrumentet i en multippel basislinjedesign inkludert en oppfølgingsfase. Vi presenterer måleinstrumentet, treningsprosedyren og resultatene. Vi påpeker fremtidige studiers forbedringspotensialen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNorsk atferdsanalytisk foreningen_US
dc.relation.ispartofseriesNorsk tidsskrift for atferdsanalyseen_US
dc.subjectAtferdsanalyseen_US
dc.subjectVeiledningsopplæringen_US
dc.subjectVeiledningsferdigheteren_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Psychology: 260en_US
dc.titleEffekter av systematisk opplæring i samtalepreget veiledning målt med en multippel basislinjedesignen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionI HiAk Brage finner du siste tekst-versjon (postprint) av artikkelen. Forlagets pdf-versjon finner du på tidsskriftets hjemmeside: http://www.atferd.no/nta/en_US
dc.identifier.doihttp://www.nta.atferd.no/journalissue.aspx?IdDocument=185


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record