• Gripes mulighetene? Om lesestunder med de yngste barna i barnehagen 

      Dybvik, Hilde; Fodstad, Cecilie Dyrkorn; Jæger, Henriette (Nordisk Barnehageforskning;Vol. 19, No. 3, Peer reviewed; Journal article, 2022-10-19)
      Studien retter seg mot høytlesningspraksiser i barnehagen, og belyser samspillet rundt bøker som finner sted mellom barnehageansatte og barn, avgrenset til småbarn (0–3 år). Til grunn for diskusjonene er et videomateriale ...
    • Rom for medvirkning? : om kvaliteter i samspillet mellom førskolelærer og barn 

      Bae, Berit (Barn;27 (1), Journal article; Peer reviewed, 2009)
      Lov om barnehager slår fast at barn skal ha rett til medvirkning (§3), og rammeplanen gir retningslinjer for hvordan dette skal forståes. Opplevelser av at det finnes mennesker rundt barna som deler deres engasjement og ...