Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på forfatter "Ulleberg, Inger"
-
En kvalitativ studie om hvordan lærere på mellomtrinnet forstår og bruker dialogiske klassesamtaler
Aas, Flemming (Master thesis, 2022)Formålet med denne masteroppgaven har vært å lære om og undersøke hvilke erfaringer lærere har med dialogiske klassesamtaler. Oppgaven bygger på en forståelse om at en dialogisk tilnærming til undervisningen er med på å ... -
Læreres profesjonelle utvikling gjennom lærersamarbeid i skolen - Kvalitativ undersøkelse
Johansen, Oda Hagen (Master thesis, 2021)På hvilke måter kan en lærer oppleve profesjonell utvikling gjennom et lærersamarbeid? For å utforske og svare på problemstillingen er det blitt gjennomført en kvalitativ undersøkelse med en hermeneutisk tilnærming. ... -
Nyutdanna lærarars oppleving av rettleiing som ei støtte mot profesjonell utvikling
Hjelle, Rebekka (Master thesis, 2020)Tema for denne studien er rettleiing av nyutdanna lærarar. Mange opplever det som utfordrande å vere ny i læraryrket. Rettleiing er eit av tiltaka som kan støtte opp om dei nye og bidra til at færre går ut av yrket. Eg har ...