• 22. juli som undervisningsinnhold i skolen 

      Vorkinn, Aurora (Master thesis, 2020)
      Masterprosjektet «22. juli som undervisningsinnhold i skolen» skisserer hvilke didaktiske muligheter som ligger i et gitt undervisningsopplegg om 22. juli. Oppgaven tar utgangspunkt i den danningsteoretiske didaktikken til ...
    • Forfalskede nyheter og kildekritikk i samfunnsfag 

      Habostad, Elise (Master thesis, 2020)
      Formålet med studien var å utforske følgende problemstilling: Hvordan kan arbeid med temaet forfalskede nyheter og kildekritikk bidra til å fremme kritisk tenkning og dannelse hos elevene, samt hjelpe dem til å oppnå en ...
    • Nyheter i samfunnsfaget: En oppgave for læreren eller for Supernytt? 

      Nordal, Jørn (SKUT;2019, Master thesis, 2019)
      Denne masteroppgaven tar for seg nyheter som tema i samfunnsfaget. Problemstillingen er som følger: ”Hvilken plass har nyheter i samfunnsfaget og hvordan kan nyheter bidra til utvikling av kritisk tenkning?” Med dette ...