Blar i LUI - Master i Skolerettet utdanningsvitenskap på forfatter "Andersson-Bakken, Emilia"
-
Mot alle odds - En kvalitativ studie av hvordan lærere fremmer resiliens hos risikoutsatte barn for å skape god psykisk helse
Rahman, Soma (Master thesis, 2021)Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke hva lærere anser som resiliente egenskaper hos barn, og hvordan de kan fremme disse egenskapene. Gjennom teori og funn fra intervjuene har jeg undersøkt oppgavens problemstilling. ... -
«Nei! Isbjørnen lever fortsatt!» En kvalitativ studie om kritisk tenkning gjennom bruk av bildebøker
Hermundstad, Gyda (Master thesis, 2021)Denne studien handler om hvordan man kan bruke bildebøker i arbeidet med å utvikle elevenes evne til å tenke kritisk i begynneropplæringen. Oppgavens problemstilling er som følger: Hvordan kan man utvikle elevenes evne til ... -
Spesialpedagogers relasjonsarbeid i skolen. En kvalitativ studie om hvordan spesialpedagoger arbeider med å etablere og opprettholde relasjoner til elevene
Bjerketveit, Lene Ekornhol; Breilid, Nils (Master thesis, 2020)Relasjoner er en svært viktig del av skolehverdagen, og for barn med spesielle behov er relasjonene ofte av enda større betydning (Drugli, 2012, s. 44). Hensikten med dette forskningsarbeidet har derfor vært å se på ...