• Realistisk kontekst i læring og undervisning av algebra 

      Berg, Kristine Wiik; Haugen, Gaute (Master thesis, 2022)
      Denne oppgaven har undersøkt hvordan elever arbeider med algebraoppgaver basert på en realistisk kontekst. Altså en situasjon elevene kan se for seg. Resultater fra TIMSS 2015 viser at norske elever på 9. trinn presterer ...
    • Utviklingen i læreplan og matematikkfaget fra M87 til LK20 

      Solvik, Emilie; Sydtangen, Lillann (Master thesis, 2022)
      Læreplanen er skolens viktigste dokument når det gjelder undervisning. Planen beskriver fagenes innhold, samt verdigrunnlaget for opplæringen. I 2020 kom den nyeste læreplanreformen ut. Dette Kunnskapsløftet har et fornyet ...
    • Utviklingen i læreplan og matematikkfaget fra M87 til LK20 

      Solvik, Emilie; Sydtangen, Lilliann (Master thesis, 2022)
      Læreplanen er skolens viktigste dokument når det gjelder undervisning. Planen beskriver fagenes innhold, samt verdigrunnlaget for opplæringen. I 2020 kom den nyeste læreplanreformen ut. Dette Kunnskapsløftet har et fornyet ...