• Arbeidsformer i matematikkfaget - en diskursanalyse av fire matematikklæreres ytringer om bruk av arbeidsformer 

      Haugen, Cecilie Eline (Master thesis, 2011)
      Formålet med denne masteroppgaven er å gi et bilde av arbeidsformene som brukes i matematikkundervisningen til en gruppe matematikklærere og få en økt innsikt i disse lærernes begrunnelser for, og refleksjoner rundt valg ...
    • "Jeg synes den terskelen har blitt høyere". Læreres beskrivelser av arbeid med psykisk helse i skolen 

      Wøllo, Karoline; Kugathasan, Aishani (Master thesis, 2022)
      Det kan sies å være en økning i barn og unge som opplever psykiske vansker. Som et resultat har forventningene til læreren økt. Denne studien undersøker hvordan grunnskolelærere opplever sin rolle i arbeidet med psykisk ...
    • Læreres holdninger til elever med særskilte behov 

      Blekken, Maja Arildsdatter (Master thesis, 2022)
      Dette masterprosjektet er siste del av det integrerte masterløpet for grunnskolelærerutdanningen 1-7 trinn ved OsloMet. Prosjektet er gjennomført i pedagogikkfordypningen spesialpedagogikk. Temaet for prosjektet er læreres ...
    • Læreres holdninger til elever med særskilte behov 

      Blekken, Maja Arildsdatter (Master thesis, 2022)
      Dette masterprosjektet er siste del av det integrerte masterløpet for grunnskolelærerutdanningen 1-7 trinn ved OsloMet. Prosjektet er gjennomført i pedagogikkfordypningen spesialpedagogikk. Temaet for prosjektet er læreres ...
    • Matematiske samtaler i en digital verden 

      Khaliq, Tasneem (Master thesis, 2022)
      Denne oppgaven omhandler to sentrale begreper som er den matematiske samtalen og ipad. Kommunikasjon er også et av kjerneelementene i matematikk som er nedfelt i læreplanen. Det å kommunisere i matematikk innebærer å ...
    • Sosial læring på småskoletrinnet 

      Moe, Mari Sundvoll (Master thesis, 2022)
      Denne masterstudien belyser hvordan lærere ivaretar elevers sosiale læring og utvikling på småskoletrinnet. Sosial læring og utvikling har kommet inn i læreplanen (LK20) som et nytt prinsipp for læring, utvikling og danning. ...