Blar i LUI - Master i Digital læringsdesign på forfatter "Engen, Bård Ketil"
-
Digital kompetanse i montessoripedagogikken
Hagen, Astri (Master thesis, 2022)Digital kompetanse i montessoripedagogikken er et tema det finnes svært lite forskning rundt. I den offentlige skolen legges det føringer for arbeid med digitale ferdigheter gjennom Læreplan for kunnskapsløftet 2020 og ... -
Exploring the Expectations of Learning Analytics: A Study of Student Expectations and Usability Learning Analytics
Peschel Kanstad, Wolf Eskil (Master thesis, 2023)In the field of Learning Analytics (LA), studies include LA methodology, techniques, tools, and its usability to stakeholders such as students, teachers, and institutions. However, to get a full understanding of how the ... -
Hvordan opplever og utnytter lærere omvendt undervisning som støtte for læring i klasserommet?
Aas, Kristoffer Trygvesson (Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven har fokus på omvendt undervisning som metode i klasseromssituasjonen, og hvordan lærere oppfatter denne undervisningspraksisen. Den overordnede problemstillingen og tittel på oppgaven er: Hvordan ... -
Kan bruk av spillteknologi øke motivasjonen for egentrening av motoriske ferdigheter i fotball for jenter på idrettslinjen?
Kjelvik, Rune (Master thesis, 2020)Denne studien forsøker å kaste lys over hvorvidt bruk av spillteknologi kan øke motivasjonen for egentrening av motoriske/tekniske ferdigheter for jenter på toppidrett videregående 2 og videregående 3. Studien ble gjennomført ... -
LMS - et egnet verktøy for formativ vurdering?
Holmén, Per; Sameien, Lars Petter (Master thesis, 2016)I denne studien søker vi å finne svar på hvordan formativ vurdering kan gjøres gjennom læringsplattformer, og hvordan designet støtter dette. Gjennomgang av tidligere forskning avdekker at det foreligger få undersøkelser ... -
MOOC-studenter og selvregulering av læring om selvreguleringsstrategier og betingelser for å selvregulere læring
Sjøtveit, Oddgeir (Master thesis, 2020)Denne studien ser på bruk av selvreguleringsstrategier i MOOC, og betingelser for å selvregulere. Studien reiser med det følgende problemstilling: Hva kjennetegner selvreguleringsstrategier hos MOOC-studenter, og i hvilken ... -
Motivasjon og selvregulering i videobasert undervisning og i 3D-baserte virtuelle verdener på lærerstudiet
Granly, Kamilla (Master thesis, 2023)12. mars 2020 annonserte regjeringen de første tiltakene i bekjempelsen av Korona-viruset. Universiteter og Høgskoler måtte praktisere undervisning uten fysisk oppmøte. Studiene ble derfor heldigitalisert, og studentene ... -
Nettmobbing blant gutter og jenter - Et innblikk i gutters og jenters forhold til nettmobbing og nettvett
Novaro, Ann-Kristin (Master thesis, 2016)Med problemstillingen ”Nettmobbing og kjønn- En undersøkelse om gutters og jenters forhold til nettmobbing og nettvett” søker jeg å finne svar på om jenter og gutter opplever nettmobbing forskjellig? Er det noen forskjell ... -
Samarbeid i digital spillbasert undervisning: En designbasert intervensjonsstudie
Edvardsen, Pål (MAIKT;2019, Master thesis, 2019)Denne studien ser på i hvilken grad et undervisningsdesign bygget opp rundt et digitalt spill kan fremme samarbeid. Designet er skapt på bakgrunn av tidligere forskning og litteratur innen digital spillbasert læring i ... -
Skjerm i skolen
Grevstad, Tor-Eivind Elde (Master thesis, 2023)Bakgrunn: Den økende implementeringen av skjermer i skolen er drevet frem av både teknologisk utvikling og endrede pedagogiske behov. Dette har bidratt til å skape nye dynamikker i klasserommet, og utfordret tradisjonelle ... -
Utvikling av læringsspill for matematikk - Med lærere og elever som deltagende designere
Lindsø, Jan Frode (Master thesis, 2017)Formål med denne undersøkelsen har vært å finne kunnskap om hvordan man kan utvikle pedagogiske dataspill for et fag der elever og lærere er deltagende designere. Studien har tatt utgangspunkt i matematikk som fag for ...