dc.contributor.author | Tellefsen, Helga Kufaas | |
dc.contributor.author | Martinussen, Geir | |
dc.date.accessioned | 2011-06-01T10:49:37Z | |
dc.date.available | 2011-10-01T02:02:19Z | |
dc.date.issued | 2011-04 | |
dc.identifier.citation | Tellefsen, H.K. & Martinussen, G. (2011). Vurdering som en del av undervisning og læring. I: T.L. Hoel, T.M. Guldal, C.F. Dons, S. Sagberg, T. Solhaug & K. Wæge (Red.), FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Trondheim, 10. og 11. mai 2010. (s. 341-352). Trondheim: Tapir | en_US |
dc.identifier.isbn | 9788251927307 | |
dc.identifier.other | FRIDAID 804253 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/677 | |
dc.description.abstract | ”Et felles løft for bedre vurderingspraksis” ble igangsatt av Utdanningsdirektoratet i 2007 for å lage og utprøve felles kjennetegn på måloppnåelse i blant annet matematikk. Erfaringene derfra inspirerte oss til å undersøke hvordan formativ vurdering kommer til uttrykk i matematikkundervisning i ungdomsskolen. Vi har spesielt vært opptatt av sammenhengen mellom vurdering og lærernes matematikkfaglige og didaktiske kompetanse. Artikkelen baserer seg på observasjon og lydopptak fra undervisning og samtaler med lærere i for- og etterkant av undervisningen. Vi analyserer episoder hentet fra studier av undervisning i matematikk på 9. og 10. trinn for å vise hvordan vurdering og lærerkompetanse kommer til uttrykk. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Tapir Akademisk Forlag | en_US |
dc.relation.ispartofseries | FoU i Praksis;2010 | |
dc.subject | Måloppnåelse | en_US |
dc.subject | Lærerkompetanse | en_US |
dc.subject | Vurderingspraksis | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283 | en_US |
dc.title | Vurdering som en del av undervisning og læring | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |