Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTellefsen, Helga Kufaas
dc.contributor.authorMartinussen, Geir
dc.date.accessioned2011-06-01T10:49:37Z
dc.date.available2011-10-01T02:02:19Z
dc.date.issued2011-04
dc.identifier.citationTellefsen, H.K. & Martinussen, G. (2011). Vurdering som en del av undervisning og læring. I: T.L. Hoel, T.M. Guldal, C.F. Dons, S. Sagberg, T. Solhaug & K. Wæge (Red.), FoU i praksis 2010. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Trondheim, 10. og 11. mai 2010. (s. 341-352). Trondheim: Tapiren_US
dc.identifier.isbn9788251927307
dc.identifier.otherFRIDAID 804253
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/677
dc.description.abstract”Et felles løft for bedre vurderingspraksis” ble igangsatt av Utdanningsdirektoratet i 2007 for å lage og utprøve felles kjennetegn på måloppnåelse i blant annet matematikk. Erfaringene derfra inspirerte oss til å undersøke hvordan formativ vurdering kommer til uttrykk i matematikkundervisning i ungdomsskolen. Vi har spesielt vært opptatt av sammenhengen mellom vurdering og lærernes matematikkfaglige og didaktiske kompetanse. Artikkelen baserer seg på observasjon og lydopptak fra undervisning og samtaler med lærere i for- og etterkant av undervisningen. Vi analyserer episoder hentet fra studier av undervisning i matematikk på 9. og 10. trinn for å vise hvordan vurdering og lærerkompetanse kommer til uttrykk.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTapir Akademisk Forlagen_US
dc.relation.ispartofseriesFoU i Praksis;2010
dc.subjectMåloppnåelseen_US
dc.subjectLærerkompetanseen_US
dc.subjectVurderingspraksisen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.titleVurdering som en del av undervisning og læringen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel