Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStrømgren, Børge
dc.contributor.authorSkåren, Joachim
dc.date.accessioned2018-09-06T11:32:48Z
dc.date.available2018-09-06T11:32:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/6122
dc.description.abstractSiden den første studien publisert av Good Behavior Game i 1969 av Barrish, Saunders og Wolf, har klasseromstiltaket blitt forsket en hel del på i mange sammenhenger. En rekke gjennomganger, meta-analyser, single case og gruppestudier er publisert de siste årene. Resultatene fra disse studiene viser at Good Behavior Game er et tiltak i klasserommet som ikke bare har umiddelbare effekter ved å redusere antall regelbrudd i timen, men langsiktige effekter på viktige ferdigheter senere i livet. Good Behavior Game er et tiltak som består av en rekke komponenter og inneholder flere forskjellige etablerte praksiser. Det viser seg også som en intervensjon som kan brukes i forskjellige format, ovenfor forskjellige atferder med like god effekt som det originale formatet. I denne artikkelen gis en oversikt over sentrale studier, forskjellige atferder og settinger Good Behavior Game har blitt implementert i. Videre diskuteres det forskjellige atferdsanalytiske prosedyrer og kjernepraksiser som er innlemmet i Good Behavior Game, og på hvilken måte disse bidrar til effekten av klasseromstiltaketen
dc.language.isonben
dc.publisherOsloMet - storbyuniversitetet. Institutt for atferdsvitenskapen
dc.relation.ispartofseriesMALKS;2018
dc.subjectAtferdsanalyseen
dc.subjectGood behavior gameen
dc.subjectKlasseromsintervensjonen
dc.subjectGruppekontingenseren
dc.subjectStudieen
dc.subjectTiltaken
dc.subjectIntervensjonen
dc.subjectBarneskoleren
dc.subjectSkoleren
dc.titleGood Behavior Game: En atferdsanalytisk klasseromsintervensjon med kortsiktige- og langsiktige effekteren
dc.title.alternativeEn oversikt av studier, varianter, og prinsipper i Good Behavior Game. Artikkel 1en
dc.title.alternativeGood Behavior Game: Evaluering av effekter på reduksjon av regelbrudd i klasserom på barneskolen ved bruk av singel-case eksperimentelt design. Artikkel 2en
dc.typeMaster thesisen
dc.description.versionpublishedVersionen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel