dc.contributor.author | Larsen, Ann Kristin | |
dc.contributor.author | Slåtten, Mette Vaagan | |
dc.date.accessioned | 2017-11-21T10:05:49Z | |
dc.date.accessioned | 2017-12-14T11:30:44Z | |
dc.date.available | 2017-11-21T10:05:49Z | |
dc.date.available | 2017-12-14T11:30:44Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Larsen AK, Slåtten MV. Jeg er en sånn hverdagspedagog! Barnehagestyreres profesjonelle handlingsrom for å styrke barnehagelæreres anvendelse av fagspråk. Nordisk Barnehageforskning. 2017;14(8):1-18 | en |
dc.identifier.issn | 1890-9167 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/5413 | |
dc.description.abstract | Første del av problemstillingen omhandler hva styrere mener er årsaker til at barnehagelærere anvender faglige begreper og teori i liten grad i det pedagogiske arbeidet. Problemstillingens andre del tar opp hva styrerne gjør og kan gjøre for å styrke barnehagelærernes fagspråk. Våre funn viser at styrerne mener at både flat struktur, likhetskultur og svak kompetanse er sentrale årsaker. Styrerne mener de har en sentral rolle når det gjelder å ivareta fagspråket gjennom pedagogisk ledelse. | en |
dc.description.abstract | The first research question discusses what ECEC directors see as central causes to a weak professional language amongst kindergarten teachers. The second research question discusses what ECEC-directors are doing and can do to advance professional language. The main result is that ECEC-directors believe that both non- hierarchically structure, equality culture and low competence are some of the reasons. ECEC-directors are concerned that they have a central role to advance the professional language through professional management. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo og Akershus | en |
dc.relation.uri | https://journals.hioa.no/index.php/nbf/article/view/1811/1990 | |
dc.rights | This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fagspråk | en |
dc.subject | Pedagogisk ledelse | en |
dc.subject | Barnehager | en |
dc.title | Jeg er en sånn hverdagspedagog! Barnehagestyreres profesjonelle handlingsrom for å styrke barnehagelæreres anvendelse av fagspråk | en |
dc.type | Journal article | en |
dc.type | Peer reviewed | en |
dc.date.updated | 2017-11-21T10:05:49Z | |
dc.description.version | publishedVersion | en |
dc.identifier.cristin | 1497815 | |
dc.source.journal | Nordisk Barnehageforskning | |