Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLarsen, Anne Karin
dc.contributor.authorKarim, Aso
dc.date.accessioned2017-11-03T08:07:58Z
dc.date.available2017-11-03T08:07:58Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/5360
dc.descriptionMaster i yrkespedagogikklanguage
dc.description.abstractDette masterprosjektet er et resultat av fire års deltidsstudia ved Høyskolen i Oslo og Akershus. I hverdagen står norskeskoler overfor mange utfordringer, og vurdering er en av de utfordringene. Prosjektet prøver å se nærmere og sette lys over hvordan vurderingen praktiseres når elevene har arbeidspraksis i bedrift, særlig i forbindelse med faget yrkesfaglig fordypning. I prosjektet ble utviklet en mobilapplikasjon til dokumentering og vurdering av arbeidspraksisen. En aksjonsforskning ble satt i gang for å teste applikasjonen. Elevene brukte applikasjonen til å dokumentere det som ble gjennomført i perioden, og dokumentasjonen ble brukt som utgangspunkt til vurdering av elevene. Med dette ble skapt en ny kultur for vurdering som sikrer rettferdighet i vurderingen, og skaper en vurdering for læring. I drøftingen knyttes elevenes tilbakemeldinger og erfaringer fra utviklingsarbeidet opp mot relevant teori for å belyse hvordan man kan sette vurderingen i system. I tillegg synliggjøre at bruken av vurderingsverktøy er med å gi elevene bedre oversikt over egenlæring, og gir elevene en vurdering som er rettferdig, objektivt og tilrettelagt for en underveisvurdering som er vurdering for læring. Funnet viser viktigheten av verktøyet for å snu vurderingen fra en vurdering som er personavhengig til en vurdering som er systemavhengig. I tillegg viser funnet overraskende resultater med tanke på kvaliteten i opplæringen.language
dc.language.isonblanguage
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershus. Institutt for yrkesfaglærerutdanninglanguage
dc.relation.ispartofseriesMAYP;2017
dc.subjectVurderinglanguage
dc.subjectArbeidspraksislanguage
dc.subjectYrkesfaglanguage
dc.subjectSamarbeidlanguage
dc.subjectSkolerlanguage
dc.subjectArbeidslivetlanguage
dc.subjectPraksislanguage
dc.subjectMobilapplikasjonlanguage
dc.subjectProsjekt til fordypninglanguage
dc.subjectYrkespedagogikklanguage
dc.titleApplikasjon som verktøy til vurdering: Yrkesfaglige elever i praksislanguage
dc.typeMaster thesislanguage
dc.description.versionpublishedVersionlanguage


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel