Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMartinussen, Geir
dc.contributor.authorTellefsen, Helga Kufaas
dc.date.accessioned2010-07-21T09:15:46Z
dc.date.available2010-07-21T09:15:46Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationMartinussen, G & Tellefsen, H.K. (2010), Vurdering for læring : kjennetegn på måloppnåelse. I: T.M. Guldal et al. (Red.), FoU i praksis 2009. Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Trondheim: Tapir akademisk forlagen_US
dc.identifier.isbn9788251925655
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/364
dc.description.abstract”Et felles løft for bedre vurderingspraksis” er et prosjekt som ble igangsatt av Utdanningsdirektoratet i 2007 for å undersøke felles kjennetegn på måloppnåelse i blant annet matematikk. Dette kan bidra til en mer faglig relevant og rettferdig vurdering av elevers arbeid, både i grunnskolen og i videregående skole. Denne artikkelen har sitt faglige utgangspunkt i veiledning av lærere i å utarbeide kjennetegn på måloppnåelse og hvordan lærerkompetanse kommer til uttrykk både gjennom utarbeidelse av kjennetegn og utprøving i klasserommet. Vi benytter metode og teori knyttet til ’inquiry community’. Teoretisk og metodisk tilnærming er illustrert gjennom episoder hentet fra studier av undervisning og vurdering for læring i matematikk på 2. årstrinn. Vi viser hvordan lærerkompetanse kommer til uttrykk ved bruk av teorier om lærerkompetanse.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTapir Akademisk Forlagen_US
dc.relation.ispartofseriesFoU i Praksis; 2009
dc.subjectPedagogikken_US
dc.subjectLæringen_US
dc.subjectMåloppnåelseen_US
dc.subjectKompetanseen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectUndervisningen_US
dc.titleVurdering for læring : kjennetegn på måloppnåelseen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel