Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBjerknes, Ellen
dc.contributor.authorHestad, Anne Grethe
dc.date.accessioned2015-04-16T08:28:19Z
dc.date.available2015-04-16T08:28:19Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/2571
dc.descriptionMaster i yrkespedagogikken_US
dc.description.abstractDenne masteroppgaven i yrkespedagogikk omhandler et aksjonsforskningsprosjekt som er gjennomført ved en videregående skole i Oslo. Jeg har i samarbeid med elevene i en Vg2-klasse med formgivingsfag lagt til rette for videreutvikling av to undervisningsopplegg i fagene design, arkitektur- og kunsthistorie, som er: “Bauhausskolen” og “Samisk kunst i Norge”. Gjennom en rekke aksjoner under prosjektet har vi tatt utgangspunkt i prinsippene fra samarbeidslærings-modellen Cooperative Learning (David & Roger Johnson 2006). Samarbeidslæring legger opp til at elevene skal være aktive og medvirkende. De skal lære å ta gjensidig ansvar for hverandre, og løse problemer gjennom en demokratisk prosess. Modellen legger særlig vekt på at elevene må lære sosiale ferdigheter. Lærers rolle er tilrettelegger og veileder.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.relation.ispartofseriesMAYP;2015
dc.subjectYrkespedagogikken_US
dc.subjectAksjonsforskningen_US
dc.subjectFormgivningsfagen_US
dc.subjectSamarbeidslæringen_US
dc.subjectMedvirkningen_US
dc.subjectVeilederrollenen_US
dc.subjectVideregående skoleen_US
dc.titleOg flere står igjen, eller ...!? Et aksjonsforskningsprosjekt i samarbeidslæring. Eksempler fra design, arkitektur- og kunsthistorie i videregående skoleen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel