Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVågan, Andréen_US
dc.contributor.authorHavnes, Antonen_US
dc.date.accessioned2014-01-10T10:22:52Z
dc.date.available2014-01-10T10:22:52Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.citationVågan, A. & Havnes, A. (2013). Forskningsbasert barnehagelærerutdanning? Norsk pedagogisk tidsskrift, 97(4-5), 292-303en_US
dc.identifier.issn0029-2052en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1060704en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1757
dc.description.abstractArtikkelen skisserer et perspektiv på forskningsbasert barnehagelærerutdanning som i større grad enn tidligere legger til grunn det særegne ved yrkesfeltet og det potensialet studentaktive læringsformer har for profesjonskvalifisering. Dette perspektivet belyses så ved hjelp av fokusgruppeintervju med siste års barnehagelærerstudenter, etterfulgt av en diskusjon om muligheter og begrensninger ved forskningsbaseringen av fremtidens barnehagelærerutdanningen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofseriesNorsk pedagogisk tidsskrift;97(4-5)en_US
dc.subjectBarnehagelærerutdanningen_US
dc.subjectForskningen_US
dc.subjectLæringsformeren_US
dc.subjectProfesjonskvalifiseringen_US
dc.titleForskningsbasert barnehagelærerutdanning?en_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionPostprinten_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel