dc.contributor.author | Vågan, André | en_US |
dc.contributor.author | Havnes, Anton | en_US |
dc.date.accessioned | 2014-01-10T10:22:52Z | |
dc.date.available | 2014-01-10T10:22:52Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.citation | Vågan, A. & Havnes, A. (2013). Forskningsbasert barnehagelærerutdanning? Norsk pedagogisk tidsskrift, 97(4-5), 292-303 | en_US |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | en_US |
dc.identifier.other | FRIDAID 1060704 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/1757 | |
dc.description.abstract | Artikkelen skisserer et perspektiv på forskningsbasert barnehagelærerutdanning som i større grad enn tidligere legger til grunn det særegne ved yrkesfeltet og det potensialet studentaktive læringsformer har for profesjonskvalifisering. Dette perspektivet belyses så ved hjelp av fokusgruppeintervju med siste års barnehagelærerstudenter, etterfulgt av en diskusjon om muligheter og begrensninger ved forskningsbaseringen av fremtidens barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Norsk pedagogisk tidsskrift;97(4-5) | en_US |
dc.subject | Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.subject | Forskning | en_US |
dc.subject | Læringsformer | en_US |
dc.subject | Profesjonskvalifisering | en_US |
dc.title | Forskningsbasert barnehagelærerutdanning? | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.description.version | Postprint | en_US |