Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOlaff, Heidi Skorgeen_US
dc.contributor.authorLarsen, Kennethen_US
dc.contributor.authorKlintwall, Larsen_US
dc.date.accessioned2013-09-06T10:18:03Z
dc.date.available2013-09-06T10:18:03Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.citationOlaff, H.S., Larsen, K. & Klintwall, L. (2013). Manglende generalisering av trenerferdigheter på tvers av situasjoner etter Workshop om Incidental Teaching.Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse, 40(1)en_US
dc.identifier.issn0809-781Xen_US
dc.identifier.otherFRIDAID: 1041762en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1612
dc.description.abstractIncidental Teaching er en prosedyre som benyttes for å øke spontant språk, og har vist seg effektiv i opplæring og generalisering av språkferdigheter hos personer med ulike diagnoser i ulike situasjoner. Det er behov for kostnadseffektive intervensjoner for å sette lærere og andre trenere i stand til å bruke Incidental Teaching; forskning på personalopplæring innen Incidental Teaching er begrenset. Selv om flere studier har konkludert med at Incidental Teaching kan læres gjennom workshops, er det ukjent om trenere generaliserer ferdighetene til situasjoner hvor de ikke har mottatt eksplisitt opplæring. Vi undersøkte effekten av to workshops på antall episoder med Incidental Teaching lærerne lykkes i å implementere. Resultatene viser en signifikant økning hos begge deltakerne i forhold til bruk av Incidental Teaching i de situasjonene hvor de hadde mottatt eksplisitt opplæring gjennom workshop, men ingen av deltagerne generaliserte ferdighetene i Incidental Teaching til en situasjon som ikke ble omhandlet i workshops.en_US
dc.description.abstractIncidental Teaching is a procedure that is used to increase the use of spontaneous language. IT has been shown to be effective in teaching and promoting generalization of language skills in a variety of persons and settings. However, cost-effective interventions to enable teachers and paraprofessionals to implement Incidental Teaching are needed: research on how to do staff training to increase use of Incidental Teaching is limited. Although several studies have concluded that Incidental Teaching can be successfully taught using workshops, the extent to which therapists generalize teaching skills to settings not explicitly taught is unknown. We investigated the effect of two workshops on the number of Incidental Teaching episodes achieved by two teachers. Although results showed that both participating teachers significantly increased their use of Incidental Teaching in the settings that were explicitly taught in the workshops, neither of them generalized these new skills to a setting that was not explicitly discussed in the workshops.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNorsk atferdsanalytisk forening (Nafo)en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200en_US
dc.subjectAutismen_US
dc.subjectIncidental teachingen_US
dc.subjectStaff developmenten_US
dc.titleManglende generalisering av trenerferdigheter på tvers av situasjoner etter Workshop om Incidental Teachingen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel