Show simple item record

dc.contributor.authorSkorpen, Beriten_US
dc.contributor.authorJohansen, Mariten_US
dc.date.accessioned2013-08-09T08:46:31Z
dc.date.available2013-08-09T08:46:31Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.citationSkorpen, B. & Johansen, M. (2012). Barnet i meldingsteksten. Fontene forskning (1), 33-43en_US
dc.identifier.issn1890-9868en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 943358en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1542
dc.description.abstractArtikkelen er en tekstanalyse av bekymringsmeldinger fra barnehagene til barnevernet. Når personalet uroer seg for bestemte barn som tilbringer hverdagen sin i barnehagen, har de et ansvar for å melde fra til barneverntjenesten. Et rikt forråd av situasjoner, hendelser og opplevelser utgjør hverdagene i barnehagen. Hvordan avgrense og formulere seg om hva som bekymrer i dette mylderet av erfaringer? Det finnes ingen «nøytral» gjengivelses av barnets situasjon. Enhver måte å uttrykke seg språklig innebærer en posisjonering som bare delvis vil være gjennomtenkt og valgt. Denne artikkelen er en refleksjon over språket i meldingstekster.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherFellesorganisasjonenen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosialt arbeid: 360en_US
dc.subjectBarnevern
dc.subjectBekymringsmeldinger
dc.subjectBarnehager
dc.titleBarnet i meldingstekstenen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record