Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEriksen, Tove Britaen_US
dc.date.accessioned2013-05-03T07:02:15Z
dc.date.available2013-05-03T07:02:15Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.citationEriksen, B. (2012). Funksjonshemmede, kroppsøving og tilpasset opplæring i skolen. Spesialpedagogikk, 48(7), 4-14en_US
dc.identifier.issn0332-8457en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 925027en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1464
dc.description.abstractTilpasset opplæring er et viktig opplærings- og utdanningsprinsipp (Opplæringsloven 2011, § 1-3, LK 06) i den grunnleggende utdanningen skolen gir, og som skal tilpasses den enkelte elevs evner og forutsetninger. I hvilken grad dette gjøres i alle skolefag, vet man i dag dessverre ikke nok om. I faget kroppsøving sier mange lærere at dette er et vanskelig tema som de kan for lite om, og derfor blir undervisningen for elever med funksjonshemming sjelden god nok. Denne artikkelen retter fokus mot LK06 og om tilpasset opplæring for funksjonshemmede og kroppsøving/fysisk aktivitet i skolenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUtdanningsforbundeten_US
dc.relation.ispartofseriesSpesialpedagogikk;48(7)en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282en_US
dc.subjectLærerutdanningen_US
dc.subjectForebyggende helsearbeiden_US
dc.subjectFysisk aktiviteten_US
dc.titleFunksjonshemmede, kroppsøving og tilpasset opplæring i skolen.en_US
dc.typeAcademic articleen_US
dc.identifier.doihttps://www.utdanningsnytt.no/files/2019/08/21/Spesialpedagogikk%207%202012.pdf


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel