dc.contributor.author | Eriksen, Tove Brita | en_US |
dc.date.accessioned | 2013-05-03T07:02:15Z | |
dc.date.available | 2013-05-03T07:02:15Z | |
dc.date.issued | 2012 | en_US |
dc.identifier.citation | Eriksen, B. (2012). Funksjonshemmede, kroppsøving og tilpasset opplæring i skolen. Spesialpedagogikk, 48(7), 4-14 | en_US |
dc.identifier.issn | 0332-8457 | en_US |
dc.identifier.other | FRIDAID 925027 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/1464 | |
dc.description.abstract | Tilpasset opplæring er et viktig opplærings- og utdanningsprinsipp (Opplæringsloven 2011, § 1-3, LK 06) i den grunnleggende utdanningen skolen gir, og som skal tilpasses den enkelte elevs evner og forutsetninger. I hvilken grad dette gjøres i alle skolefag, vet man i dag dessverre ikke nok om. I faget kroppsøving sier mange lærere at dette er et vanskelig tema som de kan for lite om, og derfor blir undervisningen for elever med funksjonshemming sjelden god nok. Denne artikkelen retter fokus mot LK06 og om tilpasset opplæring for funksjonshemmede og kroppsøving/fysisk aktivitet i skolen | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Utdanningsforbundet | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Spesialpedagogikk;48(7) | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282 | en_US |
dc.subject | Lærerutdanning | en_US |
dc.subject | Forebyggende helsearbeid | en_US |
dc.subject | Fysisk aktivitet | en_US |
dc.title | Funksjonshemmede, kroppsøving og tilpasset opplæring i skolen. | en_US |
dc.type | Academic article | en_US |
dc.identifier.doi | https://www.utdanningsnytt.no/files/2019/08/21/Spesialpedagogikk%207%202012.pdf | |