dc.contributor.advisor | Langli, Leif | |
dc.contributor.author | Paulsen, Trine Merethe | |
dc.date.accessioned | 2012-11-15T10:12:34Z | |
dc.date.available | 2012-11-15T10:12:34Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/1286 | |
dc.description | Master i yrkespedagogikk | en_US |
dc.description.abstract | Tema for denne masteroppgaven er å vise et eksempel på hvordan teknologien kan brukes for å legge til rette for læring. Problemstillingen for undersøkelsen er Hvordan kan teknologi brukes for å legge til rette for læring på vg1 teknikk og industriell produksjon?Undersøkelsen tar sikte på å beskrive noen sentrale didaktiske valg som er gjort, og elevenes respons på undervisningsopplegget. Undervisningen tar i bruk teknologi for å operasjonalisere læreplanens mål og intensjoner, og undersøkelsen har fokus på hvordan dette fungerer i klasserommet. Sentrale tema er relevans, motivasjon, klasseledelse og digitale kompetanse. Undersøkelsen er lagt opp som et case-studium, der data er innsamlet gjennom observasjon og kvalitative intervjuer med lærer og elever | nob |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo og Akershus | en_US |
dc.relation.ispartofseries | MAYP;2012 | |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289 | en_US |
dc.subject | Yrkespedagogikk | en_US |
dc.subject | Læring | en_US |
dc.subject | Teknologi | en_US |
dc.subject | Digital kompetanse | en_US |
dc.subject | Relevans | en_US |
dc.subject | Motivasjon | en_US |
dc.subject | Klasseledelse | en_US |
dc.title | Relevant bruk av PC i undervisningen på yrkesfag. En case-studie fra teknikk og industriell produksjon | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |