Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLangli, Leif
dc.contributor.authorPaulsen, Trine Merethe
dc.date.accessioned2012-11-15T10:12:34Z
dc.date.available2012-11-15T10:12:34Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1286
dc.descriptionMaster i yrkespedagogikken_US
dc.description.abstractTema for denne masteroppgaven er å vise et eksempel på hvordan teknologien kan brukes for å legge til rette for læring. Problemstillingen for undersøkelsen er Hvordan kan teknologi brukes for å legge til rette for læring på vg1 teknikk og industriell produksjon?Undersøkelsen tar sikte på å beskrive noen sentrale didaktiske valg som er gjort, og elevenes respons på undervisningsopplegget. Undervisningen tar i bruk teknologi for å operasjonalisere læreplanens mål og intensjoner, og undersøkelsen har fokus på hvordan dette fungerer i klasserommet. Sentrale tema er relevans, motivasjon, klasseledelse og digitale kompetanse. Undersøkelsen er lagt opp som et case-studium, der data er innsamlet gjennom observasjon og kvalitative intervjuer med lærer og elevernob
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.relation.ispartofseriesMAYP;2012
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289en_US
dc.subjectYrkespedagogikken_US
dc.subjectLæringen_US
dc.subjectTeknologien_US
dc.subjectDigital kompetanseen_US
dc.subjectRelevansen_US
dc.subjectMotivasjonen_US
dc.subjectKlasseledelseen_US
dc.titleRelevant bruk av PC i undervisningen på yrkesfag. En case-studie fra teknikk og industriell produksjonen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel