Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMelvold, Ulf
dc.contributor.authorFalao, Lars Einar
dc.date.accessioned2012-07-31T15:02:14Z
dc.date.available2012-07-31T15:02:14Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1228
dc.descriptionMaster i yrkespedagogikken_US
dc.description.abstractDenne masterrapporten i yrkespedagogikk omhandler et forskningsprosjekt som er gjennomført ved en videregående skole i Norge. Skolens navn og beliggenhet er ikke beskrevet i denne rapporten av hensyn til deltakernes rett til anonymitet. Målet med dette masterstudiet har vært å forske på hvordan nye pedagogiske tilnærminger, i denne sammenheng et to- lærer system, kan være med på å forbedre læringsutbyttet gjennom det å skape læringsglede hos elevene. Problemstillingen er bygget opp av begrepene læringsglede og relasjoner. Problemstillingen er: Hvordan påvirker to-lærer systemet elevenes læringsglede? Teoretisk forankring: Medvirkning og aktiv deltakelse har vært i fokus gjennom hele prosjektet, og at det å lære og videreutvikle seg skjer gjennom å oppdage selv sammen med andre. Metode: Dette forskningsprosjektet er basert på kvalitativ forskning. Resultat: Forskningsprosjektet kan dokumentere gjennom undersøkelsen at to-lærer systemet påvirker elevenes læringsglede. Konklusjon: Forskningsresultatet bekrefter i stor grad min forforståelse. Funn i litteraturen underbygger resultatene. To-lærer systemet er ikke isolert sett den eneste årsaken til læringsglede. Aktivitet, gruppestørrelse, medvirkning og samhandling er viktige faktorer i forhold til resultatet. To-lærer systemet gir derimot gode betingelser i forhold til gjennomføring og påvirkning av elevenes hverdag som igjen skaper læringsgledeen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.relation.ispartofseriesMAYP;2012
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectYrkespedagogikken_US
dc.subjectLæringsgledeen_US
dc.subjectYrkesfagen_US
dc.subjectBygg- og anleggsfagen_US
dc.subjectTo-lærer systemen_US
dc.titleLæringsglede i bygg og anleggsfageten_US
dc.title.alternativeLearning-joy of the subject building and constructionen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel