Browsing ODA Open Digital Archive by Author "Winje, Øystein"
Now showing items 1-8 of 8
-
Bringing deep learning to the Surface: A systematic mapping review of 48 years of research in primary and secondary education
Winje, Øystein; Løndal, Knut (Nordic Journal of Comparative and International Education;Vol. 4 No. 2 (2020): General issue - Comparative and international education in a changing world, Peer reviewed; Journal article, 2020-07-01)Deep learning is a key term in current educational discourses worldwide and used by researchers, policymakers, stakeholders, politicians, organisations and the media with different definitions and, consequently, much ... -
Fra friluftsliv til dypere forståelse: En kvalitativ studie om læreres erfaringer med friluftsliv i kroppsøving
Jensen, Håkon Trolldalen (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven er skrevet ved Oslomet-storbyuniversitet, fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier. Studieretningen er Grunnskolelærerutdanning for trinn 5-10 med fordypning i kroppsøving. Selv om friluftsliv ... -
The grass is greener outdoors - Potentials for deep learning in Norwegian uteskole
Winje, Øystein (OsloMet Avhandling;2022 nr 46, Doctoral thesis, 2022)In this article-based thesis I investigate how deep learning is understood in educational research, and how uteskole [outdoor school] can be practised to facilitate deep learning processes. These main research questions ... -
«Jeg hadde en anelse om at det kom til å bli tøft, men ikke på langt nær så tøft som det faktisk har vært»: En undersøkelse av nyutdannede kroppsøvingslæreres opplevelser av overgangen fra studie til yrkespraksis
Munk, Amalie Hole (Master thesis, 2023)Formålet med denne masteroppgaven var å undersøke hvordan nyutdannede kroppsøvingslærere på barneskolen opplever overgangen fra studie til yrkespraksis. Ifølge GNIST-rapporten (2016), velger en av ti personer som blir ... -
Kroppen, mer enn et transportmiddel for hodet? - Om uteskole og kroppens betydning i læringsprosesser
Winje, Øystein (Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven er skrevet ved Høgskolen i Oslo og Akershus, fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier. Studieretningen er Skolerettet utdanningsvitenskap med fordypning i Idrett, Friluftsliv og ... -
Leirskuleveka - Ei kvalitativ undersøking om kva elevane gjer der, og kva relevans ei slik veke har for elevane
Aakre, Iver Lund (Master thesis, 2018)Målsetjing: Leirskule er ei veke mange kjenner frå barneskulen, men det er eit område som er lite forska på. Denne oppgåva tek sikte på å følgje elevane gjennom ei leirskulevek, og få innsikt i kva relevans klasselærarane ... -
Theoretical and practical, but rarely integrated: Norwegian primary school teachers’ intentions and practices of teaching outside the classroom
Winje, Øystein; Løndal, Knut (Journal of Outdoor and Environmental Education;24 (2021), Peer reviewed; Journal article, 2021-06-15)This study investigates teachers’ intentions and practices related to teaching outside the classroom. We report on three months of feldwork consisting of participatory observations and qualitative interviews of teachers ... -
‘Wow! is that a birch leaf? In the picture it looked totally different’: a pragmatist perspective on deep learning in Norwegian ‘uteskole’
Winje, Øystein; Løndal, Knut (Education 3-13: International Journal of Primary, Elementary and Early Years Education;, Peer reviewed; Journal article, 2021-07-22)This study investigates pupils’ experiences with learning outside the classroom and discusses how these experiences might contribute to ‘deep learning’ according to a pragmatist theoretical framework and a situated perspective ...