Blar i ODA Open Digital Archive på forfatter "Vågan, André"
-
Forskningsbasert barnehagelærerutdanning?
Vågan, André; Havnes, Anton (Norsk pedagogisk tidsskrift;97(4-5), Journal article; Peer reviewed, 2013)Artikkelen skisserer et perspektiv på forskningsbasert barnehagelærerutdanning som i større grad enn tidligere legger til grunn det særegne ved yrkesfeltet og det potensialet studentaktive læringsformer har for ... -
Legesentrert og pasientsentrert klinisk kommunikasjon blant leger utdannet før og etter Oslo96-reformen
Vågan, André; Aasland, Olaf (Michael;8 (3), Journal article; Peer reviewed, 2011)Universitetet i Oslo innførte i 1996 en ny studiemodell ved sin medisinutdanning (Oslo96) hvor blant annet klinisk kommunikasjonsundervisning står sentralt. Tidligere evalueringer av selvrapporterte kommunikasjonsferdi ... -
Stratification in the medical profession: non-western physicians in Norway
Drange, Ida; Vågan, André (Journal article; Peer reviewed, 2013-04)Previous studies of internal stratification in medicine suggest that non-White foreign-trained physicians fill the bottom level of the specialist hierarchy. However, in this study we use administrative registers for majority ... -
Sykehussosionomens praksis ved akutt og kritisk sykdom hos barn og unge – begrunnelser, grensearbeid og kompetanser
Mannsåker, Ida Krag-Rønne (OsloMet Avhandling;2023 nr 12, Doctoral thesis, 2023)Sykehussosionomen vil utgjøre en del av tverrprofesjonelt samarbeid rundt den enkelte pasient basert på en biopsykososial forståelse. Sykehussosionomer jobber innenfor en kontekst der akutte og kritiske medisinske ... -
Towards a Sociocultural Perspective on Identity Formation in Education
Vågan, André (Mind, culture and activity;18 (1), Journal article; Peer reviewed, 2011-01-19)This article discusses a sociocultural approach to processes of identity that has implications for how we understand learning and identity formation in education. Focusing on the socially constructed and culturally figured ...