Browsing ODA Open Digital Archive by Author "Schanke, Åge J."
Now showing items 1-3 of 3
-
Kritisk undervisning i KRLE
Hammer, Aina; Schanke, Åge J. (Prismet;Årgang 69, hefte 2/3, Journal article; Peer reviewed, 2018)I skolens overordnede styringsdokumenter er kritisk tenkning fremhevet som en sentral ferdighet, og i KRLE-fagets formålsbeskrivelse er det understreket at undervisningen skal være kritisk. I formålet for faget utdypes det ... -
KRLE og sosialisering
Weden, Gustav Støren (Master thesis, 2024)KRLE er trolig det mest omdiskuterte faget i skolen. Diskusjonene dreier seg omkring fagets påvirkning på barnet og til dels også om at faget oppleves som lite relevant for en del elever i skolen. I denne oppgaven ser jeg ... -
‘Why can’t you just eat pork?’ Teachers’ perspectives on criticism of religion in Norwegian religious education
Hammer, Aina; Schanke, Åge J. (Journal of Religious Education;September 2018, Volume 66, Issue 2, Journal article; Peer reviewed, 2018-09-26)Over the last 20 years, religious education in Norway has received massive public and academic attention, due in part to clashing opinions regarding the role of such education in a generally secular society. As a result, ...