Blar i ODA Open Digital Archive på forfatter "Mestad, Idar"
-
Masteroppgaver innen forskningsbasert lærerutdanning i naturfag: Studenters og lærerutdanneres perspektiver
Aksland, Charlotte; Mestad, Idar; Jegstad, Kirsti Marie; Eklund, Gunilla Brita Maria (Chapter, 2024)I denne studien undersøker vi naturfaglærerstudenters og naturfaglærerutdanneres syn på betydningen av masteroppgaven i forskningsbasert grunnskolelærerutdanning. Datamaterialet består av refleksjonsnotater fra studenter ... -
Norwegian science teacher educators’ views of the master’s thesis and the supervision process
Jegstad, Kirsti Marie; Eklund, Gunilla Brita Maria; Aksland, Charlotte; Mestad, Idar (Scandinavian Journal of Educational Research;, Peer reviewed; Journal article, 2024)The aim of this article is to investigate Norwegian science teacher educators’ views of the master’s thesis and the supervision process in connection with the recent change to five-year master’s programmes. Interviews with ... -
Research assignments in teacher education - Norwegian undergraduate student teachers’ experiences of the writing process
Eklund, Gunilla Brita Maria; Mestad, Idar; Aksland, Charlotte; Jegstad, Kirsti Marie (Peer reviewed; Journal article, 2022-10-17)The aim of Norway’s reformed teacher education programme is to educate research-literate teachers who are able to integrate research-based knowledge into classroom experiences. Based on this, the aim of the present study ... -
Utforskende arbeidsmåter i naturfaglærerutdanningen
Mestad, Idar; Jegstad, Kirsti Marie; Henriksen, Ellen Karoline (Chapter, 2024)I dette kapittelet diskuterer vi hvordan naturfaglærerutdanningenkan utvikle lærerstudentenes kompetanse i å praktiskere utforskende arbeidsmå-ter (UA) i sin framtidige yrkespraksis. Med bakgrunn i vår forståelse av UA og ...