• Kommersielle dataspill i matematikkfaget 

      Liland, Anders Lindholm (Master thesis, 2023)
      Denne masteroppgaven undersøker hvilke læringsmuligheter som finnes blant kommersielle dataspill i matematikkfaget. Kommersielle dataspill er dataspill laget for underholdningsverdien, og i denne oppgaven har jeg sett ...
    • Lærerstudenters bruk av Monte Carlo-simulering for å løse oppgaver om sannsynlighet: En analyse av 16 gruppebesvarelser 

      Imenes, Olav Gravir; Bjarnø, Vibeke; Hatlevik, Ove Edvard (Acta Didactica Norden (ADNO);Vol 15 Nr. 3 (2021): Lærerutdanningens undervisningspraksiser på campus, Peer reviewed; Journal article, 2021-12-15)
      Programmering er tatt inn i den nye læreplanen for matematikk i grunnskolen i Norge. Det betyr at lærerstudenter har behov for å få erfaring med å løse matematiske problemer gjennom programmering. I matematikkfaget på ...
    • Testing the negative recency effect among teacher students trying to generate random sequences. 

      Imenes, Olav Gravir (Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education;, Conference object, 2019)
      Students of a teacher training program (N=124) were asked to generate, unaided, a binary sequence of 40 symbols appearing to be as random as possible. It was found that the average probability of alternation, P(A), was ...