Browsing ODA Open Digital Archive by Author "Houge-Thiis, Johan"
Now showing items 1-6 of 6
-
Developing my practical ability in facilitating learning while instructors of NPAYVTC in learning groups as a facilitator
Nganda, Aidah Trevelynn (Master thesis, 2010)The theme of the study is developing a deeper understanding about learning and how to facilitate learning processes of my students, through experiential learning. This theme led me to the problem statement that guided the ... -
How can I improve my practice as a teacher and facilitator while working together with instructors/teachers in order to discuss with them and facilitate them in increasing the learning outcome of their students?
Hamuha, Paul Tartisio Kenyi (Master thesis, 2010)This dissertation is a self-study research approach into my practice as a teacher and facilitator at Wau Vocational Training Center (WVTC). I examined my experiences as a teacher for 7 years, enquire the forms of my knowing ... -
Prosjektorganisert utviklingsarbeid
Schwencke, Eva; Houge-Thiis, Johan (Chapter; Peer reviewed, 2013)Hvordan kan erfaringer fra prosjektorganisering bidra til bedre systematikk, bedre resultat, ny kunnskap og forbedret læring i utviklingsarbeid? Dette er temaet for denne artikkelen. -
Vocational pedagogy approaches for the improvement of teaching and learning in formal vocational education in Uganda: a case study at Kyambogo University
Arinaitwe, Dinavence (MAYP;2011, Master thesis, 2011)The purpose of the project was to experiment the vocational pedagogy approaches of teaching and learning vocational disciplines on technical teacher trainees, with a target of enticing them to later adopt these approaches ... -
Yrkesfagelevers og læreres oppfatninger av didaktiske verktøy brukt i SpaStudy, et internasjonalt samarbeidsprosjekt på Facebook.
Samuelsen, Carl-Otto (MAYP;2018, Master thesis, 2018)Yrkesfagene står overfor store utfordringer med høyt frafall. Denne oppgaven undersøker pedagogiske og didaktiske grep som ble brukt i delprosjektet SpaStudy i prosjektet «Learning With Companies». Formålet med SpaStudy ... -
Å beholde/forberede nytilsatte yrkesfaglærere i videregående skole: Hvordan oppleves den nytilsatte lærers skolehverdag i den videregående skolen med tanke på lærergjerningen og krav som stilles?
Rødahl, Siv Terese Sørøy (MAYP;2017, Master thesis, 2017)Denne casestudien følger to nytilsatte lærere gjennom deres andre termin som nytilsatte ved en videregående skole i et forsøk på å belyse problemstillingen: Hvordan oppleves den nytilsatte lærers skolehverdag i den ...