Blar i ODA Open Digital Archive på forfatter "Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen"
-
Avgangsstudenten - Studentenes vurdering av undervisning, praksis, studieforhold, tilegnet kompetanse, studieatferd og fremtidig utdanning
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen (HiO-notat;nr. 2, Research report, 2009)Denne rapporten undersøker tredjeårsstudenters vurdering av sin utdanning samlet sett og av undervisning, praksis, egen innsats og kompetansetilegnelse. Rapporten tar også opp studentenes planer om etter‐ og videreutda ... -
Meningsfulle sammenhenger. En studie av sammenhenger mellom læring på ulike arenaer og utvikling av ulike aspekter ved profesjonell kompetanse hos studenter i sykepleier-, lærer- og sosialarbeiderutdanningene
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen (HiOA Avhandling;4, Peer reviewed; Doctoral thesis, 2014)I denne avhandlingen studerer jeg kompetanseutvikling hos studenter i sykepleier-, lærer- og sosialarbeiderutdanningene. Avhandlingen behandler to temaer samtidig. Det første temaet handler om læring og faktorer av betydning ... -
Praksis i studiene : En undersøkelse blant praksisveiledere, faglærere og studenter ved fem profesjonsutdanninger
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen (Småskrift 2012;nr. 2, Research report, 2012-01)I denne rapporten undersøkes praksis som læringsarena i fem profesjonsutdanninger i Norge: sykepleie-, allmennlærer-, sosialarbeider-, førskolelærer og fysioterapeututdanningen. Vi ser særlig på tre sider ved utdanningskvaliteten: ... -
Praksis og teori. En undersøkelse blant undervisningspersonalet ved fem profesjonsutddanninger
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Caspersen, Joakim; Nesje, Kjersti; Vindegg, Jorunn (Research report, 2011-04)Denne rapporten fokuserer på praksisopplæring og undervisning med utgangspunkt i en spørreskjemaundersøkelse blant lærere ved universitet og høgskoler ved sykepleierutdanningen, allmennlærerutdanningen, førskolelærerutdanningen, ... -
Programme coherence and epistemological beliefs
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Smeby, Jens-Christian (Nordic Psychology;67(2), Journal article; Peer reviewed, 2015-04-23)The aim of this study was to investigate epistemological beliefs and programme coherence in nursing, social work and general teacher-training programmes. An abstract theoretical knowledge base is a key characteristic of ... -
Report to Eurydice : Teachers’ autonomy - Norway
Munthe, Elaine; Caspersen, Joakim; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen (SPS arbeidsnotat;nr. 6, Working paper, 2007)The purpose of this paper is to describe the formal restrictions, and possibilities, in teachers’ autonomy in Norway. The paper is the groundwork for a European comparison made by the Slovenian Presidency of the ... -
Utdanningskvalitet i sykepleieutdanningene ved Høgskolen i Oslo og Akershus
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Leseth, Anne; Osland, Oddgeir (Småskrift 205;nr. 3, Research report, 2015)Hvordan er studenters tilfredshet med sykepleieutdanningen ved HiOA og hvordan kan studietilbudet forbedres? Det er hovedspørsmålene i denne rapporten. Et sentralt utgangpunkt er det som har vært kjent gjennom flere ... -
Variations in sources of job satisfaction and teacher efficacy between novice and experienced teachers
Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Hatlevik, Ove Edvard (Peer reviewed; Journal article, 2024)Low levels of job satisfaction and teacher efficacy can cause teachers to leave the profession. Few studies, however, have addressed possible differences in sources of job satisfaction and teacher efficacy for teachers in ...