Browsing ODA Open Digital Archive by Author "Gray, William James Andrew"
Now showing items 1-5 of 5
-
En analyse av læreres spørsmål og responser under helklassesamtaler i matematikk på ungdomstrinnet
Hallert, Lene-Marie (SKUT;2019, Master thesis, 2019)Å kommunisere og samtale om matematikk i klasserommet er både et middel til læring og et læringsmål i seg selv. Likevel viser internasjonal og nasjonal forskning at lærere avsetter lite tid i undervisning til å samtale ... -
Five Tips for Integrating Khan Academy in Your Course
Gray, William James Andrew; Lindstrøm, Christine (The Physics Teacher;Volume 57, Issue 6, Journal article; Peer reviewed, 2019-08-23)Khan Academy (KA) is one of the world’s most popular open educational resources (OER), with more than 57 million registered users and 15 million monthly site visits as of May 2016. It is popular with students seeking ... -
Integrasjon av barnelitteratur i matematikkundervisning: En systematisk litteraturgjennomgang fra 2012-2023
Saugstad, Marie (Master thesis, 2024)Sammendrag Formålet med denne masteroppgaven var å gjennomføre en systematisk litteraturgjennomgang av empirisk forskning publisert mellom 2012-2023 om integrasjon av illustrert barnelitteratur i matematikkundervisning ... -
Prosjekt "Hjelpelæreren"
Nordvik, Karl Fredrik; Cortes Gonzales, Lovelle (Master thesis, 2024)Prosjekt “Hjelpelæreren” er et digitalt produkt som har til hensikt med å støtte foreldre med barn på begynneropplæringsstadiet i matematikkunnskaper gjennom video og dialog. Videoene som er laget for foreldre er alle ... -
Studenters tidsbruk – grunnskolelærerutdanning 1. til 7. trinn
Gray, William James Andrew; Martinussen, Geir (Uniped - Tidsskrift for universitets- og høgskolepedagogikk;Ågang 42, Nr. 2, Journal article; Peer reviewed, 2019)Undersøkelser av studenters tidsbruk har oftest foregått ved at studentene ved et mer eller mindre tilfeldig tidspunkt i året har blitt bedt om å anslå sin gjennomsnittlige arbeidstid per uke, gjeldende for hele året. En ...